åbning af links på samme vindue men i andr~
Fra : kasper

Dato : 08-11-06 09:33

Hi jeg har et problem med at åbne nogele links i de rigtige
rammer
Jeg vil gerne have det sådan at når jeg trykker i ramme A, C at
det så åbner i ramme B... hvordan kan jeg det...

her er et link så man kan se det... (Det er på en freewebs.com
server. man må jo ikke reklamere for ens side..)

http://www.freewebs.com/kasperer/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 08-11-06 10:03

"kasper" <zejekasper@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> her er et link så man kan se det... (Det er på en freewebs.com
> server. man må jo ikke reklamere for ens side..)

Du skal navngive rammerne og så lade target på dine links være det rammenavn
du ønsker at "ramme"

Og et råd... Undgå rammer...

/Thrane

Fra : kasper

Dato : 08-11-06 19:59

Thrane wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "kasper" <zejekasper@hotmail.com> wrote in message

> Du skal navngive rammerne og så lade target på dine links være det rammenavn
> [...]

Hi Thrane

hvordan giver man rammerne navne...

/Kasper

Fra : Thrane

Dato : 09-11-06 08:21

> Hi Thrane
>
> hvordan giver man rammerne navne...
>
> /Kasper

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

For lige at få på det rene...
Vi taler frames, ikke?
Altså flere sider koblet sammen af et frameset?

/Thrane

Fra : kasper

Dato : 09-11-06 09:38

> [...]
>
> For lige at få på det rene...
> Vi taler frames, ikke?
> Altså flere sider koblet sammen af et frameset?

Hi

Vi taler kun frames...

/kasper

Fra : Thrane

Dato : 09-11-06 13:18

> Hi
>
> Vi taler kun frames...
>
> /kasper

Jamen så et lille eksempel med 2 frames her...

<frameset cols="*,*">
<frame src="LeftFrame.asp" name="LeftFrame" id="LeftFrame">
<frame src="RightFrame.asp" name="RightFrame" id="RightFrame">
</frameset>

Så link fra LeftFrame der skal åbne i RightFrame ser således ud:

/Thrane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-11-06 10:11

kasper skrev:

> Hi jeg har et problem med at åbne nogele links i de rigtige
> rammer

Der er ingen rammer på den side du har vist som eksempel. Rammer er
ikke det samme som tabeller.

Der er heller ingen links på din eksempelside (ud over
reklamelinks).

> Jeg vil gerne have det sådan at når jeg trykker i ramme A, C at
> det så åbner i ramme B... hvordan kan jeg det...

Brugen af rammer hører ikke hjemme i gruppen her - du kan spørge
videre i dk.edb.internet.webdesign.html.
Men grundlæggende skal du oprette et rammesæt hvis du vil arbejde
med rammer. Det er dog en dårlig ide - ikke mindst når du via asp
har mulighed for at anvende SSI-inkludering i stedet for.

Se evt. her <http://www.html-faq.dk/2009.asp>

> her er et link så man kan se det... (Det er på en freewebs.com
> server. man må jo ikke reklamere for ens side..)

Der er vist noget du har misforstået. Det er helt accepteret at
linke til en side der kan illustrere det problem tråden handler om.
Det gør ikke noget at det er ens egen side - snarere tværtimod, da
man så er sikker på at der ikke er kopieringsfejl, fejl på grund af
alternativ serveropsætning eller lignende.

Reklamer er generelt ikke velset på usenet, og indlæg hvor formålet
ikke er at spørge eller svare på et indlæg, men blot at reklamere
er uønskede i gruppen. Men der er intet problem i at give direkte
links til en side der er relevant for forståelsen af det emne der
diskuteres.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen