Søgning i DOC eller PDF
Fra : ddd

Dato : 07-11-06 15:05

Hej

Kan det lade sig gøre i classic asp at lave en søgning ned i en fil ??

F.eks. Åbne en pdf og søge efter "ost"

//N9

Fra : Thrane

Dato : 07-11-06 15:39

"ddd" <ddd@kdkd.dk> wrote in message
> Hej
>
> Kan det lade sig gøre i classic asp at lave en søgning ned i en fil ??
>
> F.eks. Åbne en pdf og søge efter "ost"
>
> //N9

Nej, dette er ikke muligt.

/Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-11-06 05:30

On Tue, 7 Nov 2006 15:39:10 +0100, "Thrane" <kyskoen@stofanet.dk>
wrote:

>Nej, dette er ikke muligt.

Det er vist et lidt for kategorisk udsagn. Besværligt, ja, men
umuligt, nej.

Men hvordan det skal laves kommer noget an på, hvad det skal bruges
til.

Den nemmeste måde er nok at konvertere fra .doc/.pdf til .txt med en
komponent og så søge i resultatet.

Hvis en .pdf-fil kun indeholder tekst, så er det meste af den også
selv en tekst-fil - indeholdende teksten + "printerkoder" i
postscript-format (som også er tekst).
Hvordan det så er kodet afhænger af, hvordan PDF-generatoren er sat
op.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 09-11-06 20:08

Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> wrote in

> Det er vist et lidt for kategorisk udsagn. Besværligt, ja, men
> umuligt, nej.

Hvis man har adgang til Indexing Services på serveren, så findes der et
filter til den, der kan søge i PDF-filer. Det er ganske let at
implementere.

--
Jesper Lund Stocholm
http://lundstocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk

Fra : N9

Dato : 09-11-06 21:27

> Hvis man har adgang til Indexing Services på serveren, så findes der et
> filter til den, der kan søge i PDF-filer. Det er ganske let at
> implementere.

Hej

Det har jeg, men forbindelse til en SQL og filen ???

Hilsner

N9

Fra : N9

Dato : 09-11-06 21:29

det er indeksering til windows filen, det har jeg også

Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 10-11-06 19:20

"N9" <nhiasy@hotmail.com[remove]> wrote in news:45538f6e$0$184$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> det er indeksering til windows filen, det har jeg også

Hvad er dit spørgsmål?