Undgå at data bliver sendt igen
Fra : Rune Jensen

Dato : 07-11-06 13:23

Jeg er efterhånden kommet langt med min kontakt form i ASP/VBScript. Men
jeg mangler en funktion eller script kodestump til at undgå, at data
bliver sendt igen. Da min viden om ASP stadig ikke er den bedste, og da
jeg ikke har kunnet finde noget på nettet om det (som var brugbart), så
spørger jeg nu her.

Altså hvordan undgås at data bliver sendt igen fra en form?

MVH
Rune

Fra : Thrane

Dato : 07-11-06 14:19

"Rune Jensen" <rune.jensen@villabynet.dk> wrote in message
> [...]
> spørger jeg nu her.
>
> Altså hvordan undgås at data bliver sendt igen fra en form?

Hvad med at lade den efter afsendelse gå til en ny side?

/Thrane

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-11-06 15:35

"Thrane" wrote in message...

Men

> Hvad med at lade den efter afsendelse gå til en ny side?

Hmmm... nu er den jo bygget op, så det er den samme side, som formen
ligger på, som også giver meddelelse om afsendelse... Hvad havde du i
tankerne? Kunne man lave en kopi af den side via ASP, som man sender den
til? Men kan man ikke give selve afsendelsen en ID, som ikke må bruges
mere end én gang? Eller kan man nulstille variablerne, når først mailen
er sendt? Det sidste ville på en måde være smart, for så kan man
genbruge samme side igen.

Jeg er helt på bar bund, hvis jeg skal være ærlig.

MVH
Rune Jensen

Fra : Thrane

Dato : 07-11-06 15:38

> [...]
> genbruge samme side igen.
>
> Jeg er helt på bar bund, hvis jeg skal være ærlig.

Vil det sige at efter afsendelse bliver man på siden med alle felterne
udfyldt!?

Ved den slags laver jeg som regel en Response.Redirect efter afsendelse over
til en "takke"-side, eller hvad man nu skal have...

/Thrane

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-11-06 16:00

"Thrane" wrote in message...

> Vil det sige at efter afsendelse bliver man på siden med alle felterne
> udfyldt!?

Nej, for afsendelsen ligger i en if then og formen ligger i en else.
Formen kalder så samme side, nu med variablerne fra formen sat, og if
then bliver aktiv. Formen er en videreudvikling af
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/cdonts.asp (og en tak til Erik
for den eneste virkende ASP form på nettet - selv om den godt kan trænge
til at blive opdateret )

> Ved den slags laver jeg som regel en Response.Redirect efter
afsendelse over
> til en "takke"-side, eller hvad man nu skal have...

Kan man lave en response.redirect med clearing af variabler til samme
side? Jeg formoder, det, som bliver sendt igen ligger på serveren? eller
hvad? Kan man ikke bare tvinge til at refresh=reload af side med alle
variabler fra formen 0 stillet?

MVH
Rune Jensen

Fra : Thrane

Dato : 07-11-06 17:41

> [...]
> side? Jeg formoder, det, som bliver sendt igen ligger på serveren? eller
> hvad? Kan man ikke bare tvinge til at refresh=reload af side med alle

Eftersom den kalder en ny side (som kan være den samme), er der ingen
variabler med.

/Thrane

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-11-06 18:51

"Thrane" wrote in message...

> Eftersom den kalder en ny side (som kan være den samme), er der ingen
> variabler med.

OK... men hvordan gør man det så lige? response-redirect skal jo så
sættes ind, hvis brugeren laver en refresh af siden? Kan man tjekke for,
om brugeren vil refreshe siden i det hele taget? Der skal variabler med
(dem fra formen), når man trykker send første gang. Det er klart, ellers
virker det jo slet ikke Men hvis man forsøger at sende igen ved at
lave en refresh af siden, så skal det jo ikke bruges, der skal den
starte forfra. Browseren spørger jo, om man vil sende igen. Dette skal
ikke være muligt.

MVH
Rune

Fra : Thrane

Dato : 08-11-06 08:17

> [...]
> lave en refresh af siden, så skal det jo ikke bruges, der skal den
> starte forfra. Browseren spørger jo, om man vil sende igen. Dette skal

Du misforstår.
En Redirect sender brugeren til siden man specificere UDEN variabler (med
mindre man da sender dem med).
Der er ikke noget at lave refresh på på Redirect-siden, så der er ikke noget
der kan sendes igen.

Redirect skal først indsættes når siden har sendt indholdet.

Kort fortalt:

form
send
redirect