INNER JOIN og WHERE, Access Database
Fra : andreas2411@gmail.co~

Dato : 05-11-06 14:10

Hej,

Jeg har et problem med at få en SQL-forespørgsel på en Access
database til at virke i ASP. SQLen er som følger:

SELECT SUM(totalQuotedValue * assumedScorePercentage / 100) AS
scoreValue, area FROM Scorelist INNER JOIN ScorelistArea ON
Scorelist.areaID = ScorelistArea.areaID WHERE Scorelist.status = "Open"
GROUP BY area ORDER BY area.

Hvis jeg kører det som en forespørgsel i Access virker det præcist
som jeg gerne vil have det til, men når jeg kører det via ASP får
jeg følgende fejl:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected
1.

Problemet synes at være med WHERE delen - hvis jeg fjerner den virker
det. Hvad gør jeg galt?

På forhånd tak
/Andreas

Fra : Michael Zedeler

Dato : 05-11-06 14:19

andreas2411@gmail.com skrev:
> [...]
> 1.
>
> Problemet synes at være med WHERE delen - hvis jeg fjerner den virker

Det er muligt at Microsoft har det fint med ugyldig SQL-syntaks, så
dette ikke løser dit problem, men i normal SQL skriver man
strengkonstanter med enkelt-pling, så der skal stå

[...]

Dobbeltanførselstegn bruges til identifiers, så du f. eks. kan have et
/felt/ med mellemrum i navnet (virker kun i udvalgte rdbms).

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-11-06 14:21

andreas2411@gmail.com wrote:

> Problemet synes at være med WHERE delen - hvis jeg fjerner den virker
> det. Hvad gør jeg galt?

Problemet ligger muligvis hos dine dobbelte anførselstegn om ordet
open. Dobbeltanførselstegn er i ASP en betegnelse for start/stop af en
streng og det giver problermer når du i SQL bruger samme syntax.

Erstat "open" med 'open' og se om det ikke hjælper.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : andreas2411@gmail.co~

Dato : 05-11-06 14:38

Lars Hoffmann skrev:

> [...]
> streng og det giver problermer når du i SQL bruger samme syntax.
>
> Erstat "open" med 'open' og se om det ikke hjælper.

I ASP-koden havde jeg escapet gåseøjnene ellers får jeg syntaksfejl,
men at udskifte " med ' hjalp nu gevaldigt alligevel så tak for
svarene til jer begge.

/Andreas