dynamisk include med overførelse af værdie~
Fra : jeppe

Dato : 04-11-06 20:11

Hej gruppe..

Jeg er løbet ind i et problem med hensyn til at include
dynamisk..

Fordi jeg vil gerne opnå det samme som med at include i SSI
Hvor den side man inkludere bliver "den samme side" som den der
har inkluderet den.. Altså hvor værdier osv også kan bruges i den
inkludere side..

Det kan man som sagt jo op nå med SSI, men her kan man ikke
inkludere dynamisk..

Det kan man til gengæld med Server.Execute..
Men her overføre den ikke nogle værdier :(

Håber virkelig er der er nogen der ved hvordan man kan lave en
"blanding" af disse to ting.. så man kan lave dynamisk include
men stadig tage værdigerne med!

mvh
Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 13:50

Hej Jeppe

Så vidt jeg kan greje på dit spørgsmål så er det noget i denne stil du skal
bruge:

<%
side = request.querystring("side")
select case side
case ""
%><!--#include file ="includes/forside.inc"--><%
case "hilsen"
%><!--#include file ="includes/hilsen.inc"--><%
end select
%>

Du kan også omdøbe filerne til txt, html, asp, eller hvad du ønsker.
INC er en standard endelse som mange benytter.

Venligste hilsener - Jakob
--
-= KR snabela RUP punktum D K =-

Fra : jeppe

Dato : 05-11-06 14:14

Jakob Lund Krarup wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej Jeppe
>
> Så vidt jeg kan greje på dit spørgsmål så er det noget i denne stil du skal
> bruge:
>
> <%
&gt; side = request.querystring("side")
&gt; select case side
&gt; case ""
&gt; %><!--#include file ="includes/forside.inc"--><%
&gt; case "hilsen"
&gt; %><!--#include file ="includes/hilsen.inc"--><%
&gt; end select
&gt; %>

Ja, det kan man jo selvfølgelig..
Men problemet er at det bliver hivet ud af en database..(min fejl, fik jeg ikke
skrevet)

Men jeg viser lige hvad det var der var meningen:
;;kode;;
Set rsCommon = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL = "select * from tblBox Where side = '1' Order By nr"
rsCommon.Open strSQL, strCon

Dim url
Do
url = rsCommon("url")

Server.Execute(url) <---- Her er problemet.. Fordi sådan ville man kunne gøre,
men så bliver det ikke en "del" af sitet

rsCommon.MoveNext
Loop While Not rsCommon.EOF
rsCommon.close
;;slut;;

Så det jeg skal bruge er en anden måde at include på, ind Server.Execute..

Men mange tak for svaret..
Håber stadig nogle vil prøve at hjælpe.. for jeg mangler det virkelig..

Fra : Thrane

Dato : 05-11-06 14:47

"Jakob Lund Krarup" <kr_snabel_a_rup_punktum_dk> wrote in message

> Du kan også omdøbe filerne til txt, html, asp, eller hvad du ønsker.
> INC er en standard endelse som mange benytter.

Undgå endelsen inc, da det gør at man ved at skrive stien til filen og
derved hente den ned og se den kode du har skrevet i den.
Benyt .asp, så er du ude over det...

/Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-11-06 06:55

On Sun, 5 Nov 2006 14:47:15 +0100, "Thrane" <noreply@noreply.dk>
wrote:

> [...]
>
>Undgå endelsen inc, da det gør at man ved at skrive stien til filen og
>derved hente den ned og se den kode du har skrevet i den.

Eller .inc.asp, hvis man gerne vil kunne kende sine includes.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thrane

Dato : 07-11-06 17:42

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Eller .inc.asp, hvis man gerne vil kunne kende sine includes.
>

> Mvh. Jørn
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Jeps...
Personligt har jeg alle mine includes i en folder der blot hedder inc
Og så hedder filerne netop inc_menu.asp eller lign.

/Thrane

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-11-06 14:34

jeppe wrote:

> Ja, det kan man jo selvfølgelig..
> Men problemet er at det bliver hivet ud af en database..(min fejl, fik jeg ikke
> skrevet)

Det kan man ikke.
Problemet er at server side includes udføres før ASP instruktionerne.
Du må finde på en anden løsning.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : jeppe

Dato : 05-11-06 14:40

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Det kan man ikke.
> Problemet er at server side includes udføres før ASP instruktionerne.
> Du må finde på en anden løsning.

ej man, det var da godt nok temlig skidt :S

- Men tak for svaret

Fra : jeppe

Dato : 05-11-06 14:42

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Det kan man ikke.
> Problemet er at server side includes udføres før ASP instruktionerne.
> Du må finde på en anden løsning.

sorry for dobbelt post..
Men, kan man så heller ikke lade databasen ligge inde med SSI commanden, også på en
måde få den udskrevet når det er hevet ud af databasen?

- håber du/i forstår

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-11-06 22:30

jeppe wrote:

> sorry for dobbelt post..
> Men, kan man så heller ikke lade databasen ligge inde med SSI commanden, også på en
> måde få den udskrevet når det er hevet ud af databasen?

Beklager, det kan man heller ikke, SSI kommandoen vil i så tilfælde
blot blive sendt til browseren.

Måske du kan finde noget inspiration i denne artikkel:
http://www.asp-faq.dk/article/?id=50

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann