Internet Explorer 7... Window.close proble~
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 03-11-06 14:08

Internet Explorer 7 er frigivet, og det er nu IKKE mere muligt at lave en
window.close() som vist
nedenfor uden at man får en alert boks smidt i hovedet om man vil lukke
vinduet.

Dette virkede i Internet Explorer 6 og andre browsere.

Er der nogen der ved hvordan man kommer ud over dette problem?
Så man ikke får smidt alert boksen i hovedet! Ligesom i IE 6......

Måske kan nedenstående løses på en anden måde eller?

mvh jan

<SCRIPT type="text/javascript">

WindowName="";
var left, top;
left = (window.screen.availWidth - 400)/2;
top = (window.screen.availheight - 250)/2;
settings=
"toolbar=no,location=no,directories=no,"+
"status=no,menubar=no,scrollbars=no,"+
"resizable=no, top="+top+", left="+left+", height=250,width=400";

window.open('login.asp?p=ja&<%=Request.Querystring%>',WindowName,settings);

window.opener=self;
window.close();

</SCRIPT>

Fra : Thrane

Dato : 03-11-06 14:22

"Jan Tovgaard" <jto@egdatainform.dk> wrote in message
> [...]
> "resizable=no, top="+top+", left="+left+", height=250,width=400";

window.open('login.asp?p=ja&<%=Request.Querystring%>',WindowName,settings);

Du er vist kommet i den forkerte gruppe...
Prøv Webdesign.clientside...

/Thrane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-11-06 14:30

Jan Tovgaard skrev:

> Internet Explorer 7 er frigivet, og det er nu IKKE mere muligt
> at lave en window.close() som vist
> nedenfor uden at man får en alert boks smidt i hovedet om man
> vil lukke vinduet.

Det lyder som en fornuftig disposition fra MS-folkene.

> Dette virkede i Internet Explorer 6 og andre browsere.

Hvilke? Har du evt. en testside man kan afprøve det på?

Scriptbaseret lukning af et vindue der ikke er åbnet med scriptet,
er noget snavs i mine øjne - og det er fuldt forståeligt at
browseropdateringer lukker for den slags.

> Er der nogen der ved hvordan man kommer ud over dette problem?

Undlad at lave sider der ændrer browserens størrelse, fjerner
elementer fra browseren o.l.

Jeg ved ikke om der findes en bagdør der gør det muligt at få
scriptet til at virke i IE7 - men selv hvis der gør, er det en
stakket frist indtil også bagdøren bliver lukket.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 06-11-06 08:23

> Undlad at lave sider der ændrer browserens størrelse, fjerner
> elementer fra browseren o.l.

så det du siger er at man ikke mere kan lave eksempelvis en loginboks som
vises som en lille boks i midten
af skærmbilledet, som det allerførste skærmbillede i en webløsning...

kan det virkelig ikke gøres?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-11-06 09:09

Jan Tovgaard skrev:

> så det du siger er at man ikke mere kan lave eksempelvis en
> loginboks som vises som en lille boks i midten
> af skærmbilledet, som det allerførste skærmbillede i en
> webløsning...

Nej da. Der er intet problem i at lave en webside med en centreret
loginboks. Hvis man vil have et lille login-vindue, kan det også
fint laves som requestet pop op (altså et pop op-vindue der åbnes
når man klikker på noget).

Det der ikke er så nemt - og heller ikke bør være det - er at ændre
egenskaber eller størrelse på eksisterende vinduer.