Dato funktion
Fra : Rane

Dato : 03-11-06 09:48

Ooops tror sgu jeg kom til at sende et tomt indlæg. Anyway here goes:

Function finddato(ugenr, aar)
ugedag = 1
dato = ugedag & "-01-" & aar
dag1 = datepart("ww", dato, vbMonday, vbFirstFourDays)
while dag1 <> 1
ugedag = ugedag + 1
dato = ugedag & "-01-" & aar
dag1 = datepart("ww", dato, vbMonday, vbFirstFourDays)
wend
dato = clng(ugedag) & "-01-" & aar
dato = DateAdd("d", 7*(ugenr-1), dato)
finddato = dato
end function

Denne funktion finder den første Mandag dato i det pågældende
ugenummer i det pågældende årstal.

MEN....når man når til 2008 uger...så beregner den 1 dag forkert...og
i 2009 beregner den 3 dage forkert. Hvad går der lige galt her??

mvh
Rene

Fra : Thrane

Dato : 03-11-06 09:56

"Rane" <ranemandenSLET@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> MEN....når man når til 2008 uger...så beregner den 1 dag forkert...og
> i 2009 beregner den 3 dage forkert. Hvad går der lige galt her??

Skudår i 2008!?

/Thrane

Fra : Rane

Dato : 03-11-06 10:17

>Skudår i 2008!?
>
>/Thrane

Hm...ja..men hvodden bugfixer man funktionen så? Det kan jeg ikke
umiddelbart overskue.

Fra : Thrane

Dato : 03-11-06 10:59

> Hm...ja..men hvodden bugfixer man funktionen så? Det kan jeg ikke
> umiddelbart overskue.

Beklager, der må jeg melde pas!

/Thrane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-11-06 11:39

Rane skrev:

> MEN....når man når til 2008 uger...så beregner den 1 dag
> forkert...og i 2009 beregner den 3 dage forkert. Hvad går der
> lige galt her??

Mon ikke det er den gamle fejl med forkerte ugenumre fra Datepart:

<http://support.microsoft.com/kb/200299>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen