Kopi-sikring
Fra : kasper

Dato : 02-11-06 14:07

Jeg har set at man kan have en kopi-sikring der gør at man ikke
kan højre klikke... hvad er det for en...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-11-06 14:21

kasper skrev:

> Jeg har set at man kan have en kopi-sikring der gør at man ikke
> kan højre klikke... hvad er det for en...

Det er noget man bør holde sig langt væk fra. Det er irriterende
for de brugere det påvirker, men det forhindrer ikke kopiering.

Tag et kig her: <http://www.html-faq.dk/1014.asp>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 15:29

> Det er noget man bør holde sig langt væk fra. Det er irriterende
> for de brugere det påvirker, men det forhindrer ikke kopiering.
>
> Tag et kig her: <http://www.html-faq.dk/1014.asp>

Som Jens skriver, så kan man IKKE kopisikre sine ting, og det kan til tider
være irriterende ikke at kunne højreklikke på en side, men for at svare på
dit spørgsmål:

<script language="vbscript">
Sub document_oncontextmenu()
window.event.returnvalue = false
window.event.cancelbubble = true
End Sub
</script>

Den ligger du bare i toppen !

Neuhafen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-11-06 15:48

Neuhafen skrev:

> Som Jens skriver, så kan man IKKE kopisikre sine ting, og det
> kan til tider være irriterende ikke at kunne højreklikke på en
> side,

Hvornår er det ikke irriterende?

Højrekliksmenuen indeholder funktioner som frem/tilbage, tilføj
bogmærke, åbn link i nyt vindue/tab og meget mere - når en side
forsøger at blokere for den slags er det generende.

> <script language="vbscript">

Her skal man nok lige tilføje at vbscript kun fungerer i Internet
Explorer - så den viste blokeringskode virker ikke i andre
browsere. Der findes udgaver i javascript, men da man kan i fx FF
og Opera helt kan forhindre at scripts kan blokere
højrekliksmenuen, hjælper det ikke meget.