Om at vise den besøgenes ip-adresse
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 02-11-06 11:55

Hej,

Hvordan kan man lave det sådan, at de besøgende på ens hjemmeside får vist
deres egen ip-adresse?

Noget i retning af:
Din ip-adresse er...

Hvad med host?

På forhånd tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 13:04

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse news:4549cea4$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Hvordan kan man lave det sådan, at de besøgende på ens hjemmeside får vist
> [...]

Response.Write "Din IP-Adresse er: " &
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
eller
Response.Write "Din IP-Adresse er: " &
Request.ServerVariables("REMOTE_HOST")

Prøv i øvrigt at læse tidligere indslag. Her ville du måske have fundet det
du søgte.
("Kontrol af IP adresse" fra 01-11-2006 - 13:54)

Neuhafen

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 02-11-06 21:11

"Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A neuhafen dk> skrev i en meddelelse
> Prøv i øvrigt at læse tidligere indslag. Her ville du måske have fundet
> det du søgte.

Det har jeg kikket i.

Jeg kunne umidelbart ikke lige gennemskue, hvordan det skulle sættes op, så
man blot fik vist sin ip-adresse (det indlæg du referere til handler om
noget med at godkende bestemte ip-adresser, hvis jeg ellers har forstået det
rigtigt).

Men tusind tak for info - det vil jeg straks afprøve.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-11-06 01:02

Anders Boholdt-Petersen wrote:

> Jeg kunne umidelbart ikke lige gennemskue, hvordan det skulle sættes
> op, så man blot fik vist sin ip-adresse

<%
Response.Write "<p>Din IP-Adresse er: " &
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "</p>"
%>

eller

<%
Response.Write "<p>Din IP-Adresse er: " &
Request.ServerVariables("REMOTE_HOST") & "</p>"
%>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk