Hjælp til at conecte til database
Fra : Bo Laursen

Dato : 31-10-06 11:42

Hejsa....
Jeg får en fejlmeddelse når jeg prøver at se en ASP side
Fejlen som internet explorer kommer med er flg.

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and
no default driver specified
/tripletest.asp, line 103

Linie 103 i ASP siden er :
Conn.Open "pubs" , "sa" , ""

Nogen der ved hvad det betyder????
På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jan Vinten

Dato : 31-10-06 15:52

Hej Bo,

Kan du ikke tilføje alle linier du bruger i forbindelse med
oprettelsen til databasen ?

/ Jan

Fra : Bo Laursen

Dato : 01-11-06 09:11

Hej Jan...
Havde lige glemt driveren til acces
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("databaser\otp.mdb")

Nu fungere den, så jeg havde glemt nogle linier :)