Papstblæsere
Fra : Gregers Petersen

Dato : 23-06-01 13:38

Hejsa.

Er der nogen, som kan fortælle mig, hvilken Papst blæser
jeg kan sætte i min Chrome Orb?

Hvilken Papstblæser vil i anbefale til indsugning til mit kabinet,
det er et AOpen HQ45?

--
MvH

Gregers Petersen
http://main.internor.dk/~petersen/disclaimer.html

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 23-06-01 13:45

> Er der nogen, som kan fortælle mig, hvilken Papst blæser
> jeg kan sætte i min Chrome Orb?
>
> Hvilken Papstblæser vil i anbefale til indsugning til mit kabinet,
> det er et AOpen HQ45?

Hvilken motor skal jeg sætte i min bil?
Den er rød.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Izeqb

Dato : 23-06-01 20:29

>Hvilken motor skal jeg sætte i min bil?
>Den er rød.

Dum kommentar!

Ti Gregers, du skal lige give noget mere info om hvilket hardware du
har i dit kabinet og om noget af det er overclocket osv.......

// Izeqb

Fra : Gregers Petersen

Dato : 23-06-01 21:48

"Izeqb" <izeqb@secret.dk> wrote in message
> Ti Gregers, du skal lige give noget mere info om hvilket hardware du
> har i dit kabinet og om noget af det er overclocket osv.......

AOpen AK73 Pro (A)
T-Bird 1200@1200
128 MB Apacer
IBM Deskstar 40GV, 40 GB
Soundblaster PCI128

Og så min Chrome Orb, hvor jeg har smadret selve blæseren (lyder lidt
som en motorsav :-])

--
MvH

Gregers Petersen

Fra : Anders Riis

Dato : 24-06-01 10:31

Hej.
Nogle af de ting du skal overveje er hvad skal køles, hvor meget luft vil du
blæse ind i kabinettet og hvor meget ud. Husk også at du med fordel kan
udskifte blæseren i din PSU, til en "papst" for at mindske støjen. Jeg har
selv AopenHQ45, hvor jeg har monteret 2 stk., 92mm "Papst" blæsere ved
pc-speaker og på siden af kabinettet, nede i samme hjørne, derinde bagved
har jeg så placeret mine 2 IBM hd, der også er påmonteret hd-kølere, de
hænger i de No-Vibes-beslag fra NoiceConrtol, der får de al den luft der
kommer ind i kabinettet, blæst på sig, desuden har jeg en 50mm "Papst"
blæser med tragt til mine ram, (Der er på monteret køleribber) så den blæser
køler KUN mine ram, dernæst har jeg ført slanger ud således at min
"Silverado 50" suger frisk luft ude fra, og ikke inden i kabinettet, (klart
den ikke køler optimalt når det luft den bruger er 40 grader C,inde i
kabinettet, inden det rører køleribberne), Sidst har jeg en 92mm køler i
toppen af kabinettet, til at suge varm luft ud, (Varm luft er jo øverst),
samt en "Papst blæser i min PSU, gør at jeg når ret vilde OC-resultater.
Jeg har lavet en billede serie af min modd. og den kommer på nettet i min
sommerferie.

Jeg ved ikke lige hvor stor den blæser er der sidder på din "Chrome Orb",
men mål den og køb en tilsvarende fra Papst. de fås mange steder, men f.eks.
http://www.studiedata.dk/
eller
http://www.webconsult.dk/
er de to steder jeg har gode erfaringer med.

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 24-06-01 19:54

Kommer al det shit du har lavet ikke til at larme en del?

Fra : Anders Riis

Dato : 24-06-01 23:07

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading.dk> wrote in message
> Kommer al det shit du har lavet ikke til at larme en del?

Det er ikke galt, jeg har jo brugt "Papst" blæsere og de larmer ca. 23-26
dB. alle blæserne er af typen : f. eks. 92mm "Papst 3412NGL" hvilket
betydder at det er en "Low-Noice" model. det er "L" til sidst der fortæller
det, du kan også få en "H" og "M" for hhv. "High" og "Medium" larm/effekt.

Alle de blæsere jeg har monteret er "L"-blæsere og de larmer mindre end de
blæsere der er på Northbridge'en (AsusA7V133) og Grafikkortet (Asus V-7700),
hvilke jeg også har udskiftet med "Lasagna"-kølere, på grafikkortet har jeg
monteret en køler på bagsiden også, altså der hvor GPU'en er på forsiden,
(samt passive-køleprofiler på rammene).De larmer "kun" 21 dB. imodsætning
til de originale-kølere, og køler LANGT bedre.

Hilsen Anders.

Fra : Uni Bull

Dato : 25-06-01 14:19

Lasagna-køler ?
Hvad er det for en fætter og hvor har du fundet info ?
--
Uni Bull
København K

Fra : Anders Riis

Dato : 25-06-01 06:26

Hej
Den køler jeg snakker om er "Lasagna" der bla. kan købes her.
http://www.bsmultimedia.dk/

hvis du kigger på airflow, så er mængden af luft den flytter ikke så høj,
men dens køle-evne er meget høj så derfor køler den godt, jeg kender folk
der bruger den som passiv-køler (sætter ikke strøm til) da den også på den
måde køler godt. Det er dog kun aktuelt på northbridgen.

Hilsen Anders.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 25-06-01 10:08

> AOpen AK73 Pro (A)
> T-Bird 1200@1200
> 128 MB Apacer
> IBM Deskstar 40GV, 40 GB
> Soundblaster PCI128

Det var rart med lidt flere oplysninger.
Hvis du vil skifte blæseren i din crome orb, så skal du ikke regne med at
kunne nøjes med en langsom blæser (når du kører 1200MHz). En mulighed er at
montere en 80mm blæser hen over crome orb'en. Du kan købe en 80mm->60mm
adapter f.eks. hos www.studiedata.dk . Ellers kan du prøve om du kan montere
den med elastikker eller lign. Det skulle også kunne lade sig gøre.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Pjn

Dato : 23-06-01 20:41

Dieselmotor !!!

Pjn

Fra : Thomas H.

Dato : 24-06-01 19:57

> Hvilken motor skal jeg sætte i min bil?
> Den er rød.

Fed kommentar

> mvh
> Jeppe Seidelin Dam

Thomas

Fra : a38@sol.dk

Dato : 24-06-01 20:36

On Sun, 24 Jun 2001 20:56:49 +0200, "Thomas H."
<condor-9@mail.tele.dk> wrote:

-snip-

>Fed kommentar

-snip-

men total ubrugelig ...

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 25-06-01 10:03

> men total ubrugelig ...

Tjaa, det var min måde at udbede mig flere oplysninger på.

mvh
Jeppe Seidelin Dam