check en fil??
Fra : Lars

Dato : 29-10-06 13:32

Hej !
Jeg har fundet en lille kode hvor man kan checke om en
fil findes eller ikke.. Virker fint nok når det er på den
maskine hvor koden "køre"

Men jeg vil gerne kunne checke på en anden server/maskine.
Kan det lade sige gøre? og evt. hvordan?

Lars

<%
Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

If (fs.FileExists("c:\winnt\cursors\3dgarro.cur"))=true Then
Response.Write("File c:\winnt\cursors\3dgarro.cur exists.")
Else
Response.Write("File c:\winnt\cursors\3dgarro.cur does not
exist.")
End If

set fs=nothing
%>

Fra : Thrane

Dato : 29-10-06 14:15

"Lars" <lkj002@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Else
Response.Write("File c:\winnt\cursors\3dgarro.cur does not

%>

Det tror jeg bestemt ikke.
Det vil være brud på sikkerheden!

/Thrane

Fra : Leif Neland

Dato : 29-10-06 19:38

Lars wrote:
> [...]
> maskine hvor koden "køre"
>
> Men jeg vil gerne kunne checke på en anden server/maskine.
> Kan det lade sige gøre? og evt. hvordan?

Hvordan får webserveren normalt adgang til filen på den anden maskine?

Leif

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-10-06 05:00

On 29 Oct 2006 04:31:35 -0800, "Lars" <lkj002@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Kan det lade sige gøre? og evt. hvordan?

>Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Ikke med FSO - den tilgår filsystemet på den maskine den sidder på og
muligvis evt. mappede netværks-drev.

Men du kan fx bruge en HTTP-komponent til at checke om en given fil
findes andre steder på nettet - forudsat altså at der er HTTP-adgang.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj