mail
Fra : john wengel

Dato : 27-10-06 12:51

Hej.

Jeg kan ikke få nedenstående script til at virke.
Webserveren er en windows 2003 server.

<%
Set myMail=CreateObject("CDO.Message")
myMail.Subject="Sending email with CDO"
myMail.From="jw@svend-es.dk"
myMail.To="jw@svend-es.dk"
myMail.TextBody="This is a message."
myMail.Send
set myMail=nothing
%>

Hvad er der galt!!

(nb-virker heller ikke hvis jeg prøver at sende til en anden
adresse)

På forhånd tak

JW

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-06 13:15

john wengel skrev:

> <%
> [...]

Får du nogen fejlmeddelelse?¨
Kører der en smtp-server på webserveren eller skal den kontakte en
ekstern mailserver?
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : john wengel

Dato : 27-10-06 21:48

> Får du nogen fejlmeddelelse?¨
> Kører der en smtp-server på webserveren eller skal den kontakte en
> ekstern mailserver?
> --
Jeg får bare at vide at siden ikke kan vises !
Der kører en smtp server- på serveren.

Tak for interessen.

Fra : Leif Neland

Dato : 27-10-06 22:08

john wengel wrote:
> Jeg får bare at vide at siden ikke kan vises !
> Der kører en smtp server- på serveren.

Du prøver sikkert at se siden i IE.

Microsoft tror ikke du kan forstå en rigtig fejlmeddelelse fra webserveren,
og lader browseren vise sin egen "Siden kan ikke vises" fejlmeddelelse.

Gå i Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret og fjern fluebenet i
"Vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl"

Så kan du få lov til at se fejlmeddelelsen i dit script.

Leif

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-06 22:12

Er det den her: <http://asp-faq.dk/article/?id=45> ?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : john wengel

Dato : 29-10-06 19:20

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Er det den her: <http://asp-faq.dk/article/?id=45> ?

Efter jeg har slået fluebenet i "vis meddelelser om uskadelige
http-fejl" fra, får jeg flg. melding:

CDO.Message.1 error '80040213'

The transport failed to connect to the server.

mvh
JW

Fra : Knud

Dato : 27-10-06 18:13

Hej John.
"john wengel" <jwnospam@svend-es.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg kan ikke få nedenstående script til at virke.
> [...]

[snip]

> Hvad er der galt!!
>
> (nb-virker heller ikke hvis jeg prøver at sende til en anden
> adresse)
>
> På forhånd tak
>
> JW

Pas på med at skrive din mailadresse, den høstes af spamrobotter.
Mvh Knud

Fra : john wengel

Dato : 27-10-06 21:40

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 29-10-06 20:03

On 27 Oct 2006 11:50:42 GMT, john wengel <jwnospam@svend-es.dk> wrote:

><%
> [...]

Nu kender jeg ikke lige CDO, men er der ikke som i mange andre mail
komponenter et fejl som hedder .smtpserver som altid skal udfyldes -
også selv om det er på localhost?

Mvh. Brian

--
http://www.brinch.it - Home of Oneside and BBC Webgallery