sql-querys hænger
Fra : Leif Neland

Dato : 26-10-06 20:36

Jeg har to win2003 servere.

Den ene kører asp-sider, der henter data fra mssql på den anden server.

Ofte hænger databasen, så asp-siderne timer ud.

En genstart af databasen får siderne til at virke igen.

Hvor ser jeg, hvad der låser? Hvilke queries der er i gang, f.ex.

Leif

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-10-06 22:14

Leif Neland skrev:

> Den ene kører asp-sider, der henter data fra mssql på den
> anden server.

Hvilke datamængder er der tale om? Hvor mange poster, hvor mange
brugere?

> Ofte hænger databasen, så asp-siderne timer ud.

Lukker og slukker du objekterne på asp-siderne efter brug?

> Hvor ser jeg, hvad der låser? Hvilke queries der er i gang,
> f.ex.

Hvilken version af MSSQL? Kig evt. på Profiler til mssql.

Hvis det er databasen der er flaskehalsen, får du nok bedre hjælp i
databasegruppen (dk.edb.database). Jeg sætter opfølgning dertil.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-10-06 08:17

Leif Neland wrote:

> Jeg har to win2003 servere.
> Den ene kører asp-sider, der henter data fra mssql på den anden
> server. Ofte hænger databasen, så asp-siderne timer ud.

CPU forbrug på databaseserver?
Bruger du Named Pipes eller TCPIP til kommunikation med MSSQL?
Svarer MSSQL hvis du kører Query Analyzer eller Enterprise Manager på
database serveren?

> En genstart af databasen får siderne til at virke igen.

Hvad sker hvis du genstarter OS på webserveren?

> Hvor ser jeg, hvad der låser? Hvilke queries der er i gang, f.ex.

Som Jens skriver så skal du have fat i profileren der følger med MSSQL

FUT: dk.edb.database

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!