upload *mdb fil uden komponent!
Fra : spintail

Dato : 25-10-06 05:46

Hej Gruppe

Jeg har fundet dette script som sådan set virker efter hensigten
nemlig at uploade billeder.

http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=79

Jeg har dog bruge for at kunne ændre denne funktion til også at
omfatte en access DB fil.

Kan det lade sig gøre?

Jeg får fejl hvis jeg prøver med mdb fil men ikke med gif etc

Her er min fejl

Request object error 'ASP 0104 : 80004005'

Operation not Allowed

/tt/fileupload.inc, line 67

Og her er fileupload.inc

http://www.multiagenten.dk/tt/kode.asp

/tt/fileupload.inc, line 67 er denne streng:

'Hent den binære POST fra brugeren
intPostTotalBytes = Request.TotalBytes 'Find antallet af bytes
i POST
bstrPostData = Request.BinaryRead(intPostTotalBytes) 'Hent POST
til en binær streng
If LenB(bstrPostData) <> intPostTotalBytes Then 'Check: Er
antallet af bytes i POST forskelligt fra den binære streng?
'Returner værdi og stop
FileUpload = 1
Exit Function
End If

Jeg vill meget gerne lavet det selv men har desværre ikke lige PT tid
til at sætte mig 100% i dette emne så håber noge måske ved hvordan
man tillader andre filer?

MvH
Allan

Fra : spintail

Dato : 25-10-06 08:35

spintail skrev:
> Jeg har dog bruge for at kunne ændre denne funktion til også at
> omfatte en access DB fil.
>
> Kan det lade sig gøre?

Det har så imellemtiden fundet ud af det godt kan, nu er mit problem
størrelsen på DB´en hvis jeg upper en mdb fil på 150 kb godtager
den filen men går jeg højere op får jeg samme fejl.

Efter hvad jeg kan se, skal man ændre dette til < 1 så skulle der
være fri str?

'Skal filstørrelsen checkes?
If intMaxSize > 0 Then
'Check: Er filen for stor?
If intFileTotalBytes < intMaxSize Then
'Filen er for stor - Returner værdi og stop
FileUpload = 6
Exit Function
End If
End If
___________________________

Så If intMaxSize > 0 Then bliver til
If intMaxSize < 1 Then

Måske jeg har misforstået noget?

MvH
Allan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-10-06 09:52

spintail skrev:

> Det har så imellemtiden fundet ud af det godt kan, nu er mit
> problem størrelsen på DB´en hvis jeg upper en mdb fil på 150
> kb godtager den filen men går jeg højere op får jeg samme
> fejl.

Hvis det er samme fejl (Operation not allowed) lyder det ikke som
om det bare er maxstørrelsen der driller (hvis det er, er max-
tjekket kodet dårligt).

> Efter hvad jeg kan se, skal man ændre dette til < 1 så skulle
> der være fri str?

Det er en mulighed, men jeg vil fraråde den. Dels fordi du så kan
løbe ind i max-størrelsen hvis filen er for lille (0 bytes/tom
fil), og dels fordi der kan være en sikkerhedsrisiko i at tillade
ubegrænset upload.

Sæt hellere en passende stor størrelse som max-grænse - 10MB, 100MB
eller hvad du nu har brug for.

Hvis du endelig vil fjerne størrelsestjekket, er der mere ræson i
at slette blokken helt eller evt. udkommentere den. Et alternativ
der gør det lettere at skifte mellem tjek og ikke tjek er at
oprette en boolesk variabel der bestemmer om der overhovedet skal
tjekkes:

Dim bolCheckSize
bolCheckSize = False

'Skal filstørrelsen checkes?
If bolCheckSize AND (intMaxSize > 0) Then
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : spintail

Dato : 25-10-06 11:16

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:
> spintail skrev:
>
> Hvis det er samme fejl (Operation not allowed) lyder det ikke som
> om det bare er maxstørrelsen der driller (hvis det er, er max-
> tjekket kodet dårligt).

Det er samme fejl.

> Sæt hellere en passende stor størrelse som max-grænse - 10MB, 100MB
> eller hvad du nu har brug for.

Har du et evt exsempel?

> Hvis du endelig vil fjerne størrelsestjekket, er der mere ræson i
> at slette blokken helt eller evt. udkommentere den.
Det har jeg også prøvet men samme fejl

> [...]
> bolCheckSize = False

> 'Skal filstørrelsen checkes?
> If bolCheckSize AND (intMaxSize > 0) Then
Måske jeg sætter det forkert men jeg får stadig samme fejl :

(Operation not allowed)

MvH
Allan