to tider???
Fra : Lars

Dato : 24-10-06 21:33

Hej Jeg vil gerne kunne trække 2 tider fra hinanden.. Men er kørt
fast...

Det drejer sig om en fil (last modified) som giver resultatet
9/12/2006 7:41:08 AM
og funktionen "time" der giver serverens tid 7:20:08 AM

Jeg har brug for at trække minuterne fra hinanden men er kørt
fast.....
Datoen er den samme, da jeg ønsker at samligne de to tider inden for
10 minuters
intervaler...

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør det....

mvh
lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-10-06 01:07

On 24 Oct 2006 13:32:57 -0700, "Lars" <lkj002@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og funktionen "time" der giver serverens tid 7:20:08 AM
>
>Jeg har brug for at trække minuterne fra hinanden men er kørt

Der er én overordnet regel, når man arbejder med dato/tid: Brug
dato-tid-funktionerne i VBScript.
At arbejde med dato/tid som tekst-strenge giver *kun* problemer.

Derudover, så skal du bruge DateDiff-funktionen.

"Last modified" er sikkert en værdi du får fra FileSystem objektet
(FSO) el. lign. - ?
Hvis det er, så får du den som en dato-tid-værdi - gem den i en
variabel:
datFilTid = (og så værdien fra FSO)

Ditto med serveren, men den er jo bare Now().

Dokumentationen siger:
DateDiff Function
Returns the number of intervals between two dates.
DateDiff(interval, date1, date2 [,firstdayofweek[, firstweekofyear]])

Når det er minutter, så hedder interval: "n"
Så:
intFilAlder = DateDiff("n", datFilTid, Now(), 2, 2)
giver resultatet i antal minutter.

De sidste to 2-taller betyder, at
- første dag i ugen er mandag
- årets uge 1 er den første med mindst 4 dage

>Datoen er den samme, da jeg ønsker at samligne de to tider inden for
>10 minuters
>intervaler...

23:54 -> 0:03 - ?

>Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør det....

Håber du kan bruge det.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-10-06 10:10

Jørn Andersen skrev:

> Der er én overordnet regel, når man arbejder med dato/tid:
> Brug dato-tid-funktionerne i VBScript.

Den formulering er jeg ikke glad for. Jeg vil hellere sige:

   Undgå tekstrepræsentationer af datoer når de skal
   fortolkes af et program

En klassisk fejl er at anvende datofunktioner i vbscript når man
skal arbejde med datoer i en database - fx som her:

   myDate = DateDiff("m", -3, Now())
   strSQL = "SELECT * FROM tabel WHERE dato > " & myDate

Her sikrer man godt nok at datoen i mydate beregnes korrekt, men
der er risiko for at databasen opfatter datoen anderledes, fordi
datoen overføres som tekst.

Hvis man skal beregne en dato i asp, skal man bestemt benytte
datofunktionerne i asp. Men hvis den beregnede dato skal anvendes i
en database, vil det være bedre at benytte databasens
datofunktioner.

> At arbejde med dato/tid som tekst-strenge giver *kun*
> problemer.

Netop.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-10-06 17:16

On Wed, 25 Oct 2006 11:09:42 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Den formulering er jeg ikke glad for.

Det er jeg heller ikke.

>Jeg vil hellere sige:
>
>    Undgå tekstrepræsentationer af datoer når de skal
>    fortolkes af et program

Tak for korrektionen

--
Jørn Andersen,