Embedde et PDF dokument
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-06 13:24

Hej NG,

Er der et af jer klogere hoveder der ved om man kan Embedde et PDF dokument
i en side.
Jeg har kigget lidt på noget Response.BinaryWrite, men det viser jo kun
"dokumentkoden".

Håber at en af jer har en løsning...

Mange Hilsner
Neuhafen

Fra : Brian Christensen

Dato : 23-10-06 15:09

>Er der et af jer klogere hoveder der
>ved om man kan Embedde et PDF dokument
>i en side.

Hej.

Prøv at se om du kan bruge denne artikel:

http://www.planetpdf.com/mainpage.asp?webpageid=1682

Mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 07:36

"Brian Christensen (slet DBU1L)" <brian@DBU1Lbrinch.it> skrev i en
meddelelse news:11616128430.862403210930751@dtext.news.tele.dk...

> Hej.
>
> Prøv at se om du kan bruge denne artikel:
>
> http://www.planetpdf.com/mainpage.asp?webpageid=1682

Tak for linket... Det virker faktisk...

Jeg havde dog håbet at samme løsning kunne bruges til XLS og DOC filer !

TAK for hjæpen !
Neuhafen

Fra : Thrane

Dato : 23-10-06 16:06

"Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A neuhafen dk> wrote in message
> [...]
dokument
> i en side.
> Jeg har kigget lidt på noget Response.BinaryWrite, men det viser jo kun

Håber ikke for brugerne at det er tunge PDF'er du har tænkt dig at
embedde...
Husk også på at ikke alle har en PDF reader installeret...

/Thrane

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 07:23

"Thrane" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> embedde...
> Husk også på at ikke alle har en PDF reader installeret...

PDF'erne skal vises på et intranet, hvor det kun er bestemte brugere der må
se bestemte PDF'er.
Hvis brugerne kan se de direkte link, kan de jo bare kopiere adressen til
adresselinien, og så ryger hele sikkerheden.
Hvis PDF'en er embedded (lagt ind i siden) vil det øge sikkerheden !

Brugerne ved altså, at der kan være tunge filer imellem.

Neuhafen

Fra : Thrane

Dato : 24-10-06 07:57

> [...]

> Hvis PDF'en er embedded (lagt ind i siden) vil det øge sikkerheden !
>
> Brugerne ved altså, at der kan være tunge filer imellem.

Ok...

Alternativt kunne du lade dem downloade filerne (også DOC og XLS), men
gennem en ASP-side der ikke åbner dokumenterne, men vil gemme filen (force
download).
Sådan en ASP side vil skjule stien helt!

Eksempel:
http://www.michaelbeen.com/?p=1

Thrane

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 08:12

> [...]
> download).
> Sådan en ASP side vil skjule stien helt!

Se.... Det var jo LIIIIGE det jeg skulle bruge !!!
Har du eventuelt en source kode som du vil dele med almenheden ?

Neuhafen

Fra : Thrane

Dato : 24-10-06 08:46

> Se.... Det var jo LIIIIGE det jeg skulle bruge !!!
> Har du eventuelt en source kode som du vil dele med almenheden ?
>
> Neuhafen

Lav en "GetFile.asp" med dette indhold:

<%
' Get file details
Filename = server.HTMLEncode(Trim(cstr("" & request("Filename"))))

' create stream object
on error resume next
Set GetFile = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
GetFile.Type = 1
GetFile.Open
GetFile.LoadFromFile Server.Mappath("\downloads\"&Filename)
If Err.number = 0 Then
Response.Clear
Response.ContentType = "application/octet-stream"
Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment; filename="&Filename
Response.AddHeader "Content-Transfer-Encoding","binary"
Response.BinaryWrite GetFile.Read
GetFile.Close
Set GetFile = Nothing
Response.End()
Else '< Error
GetFile.Close
Set GetFile = Nothing
Response.Redirect("/default.asp?p=error")
End If
%>

I ovenstående bestemmer du selv hvor filerne skal hentes fra
("\downloads\...)
Det er så den folder alle filerne skal ligge i og giv den gerne et navn man
ikke lige gætter!
Nederst kan du sætte filen til at redirecte til en anden side, hvis filen
ikke findes.

Link til en fil således:
ext")%>">Linknavn</a>

Alternativt kan man oprette underfoldere i downloadfolderen og så smide
filerne der.
Så skal du blot have et par ekstra ting med:

Filename = server.HTMLEncode(Trim(cstr("" & request("Filename"))))
Foldername = server.HTMLEncode(Trim(cstr("" & request("Foldername"))))

Erstat:
GetFile.LoadFromFile Server.Mappath("\downloads\"&Filename)
Med:
GetFile.LoadFromFile Server.Mappath("\downloads\"&FolderName&"\"&FileName)

Linket skal så se således ud:
%>Filename=<%=server.URLEncode("Filens navn med ext")%>">Linknavn</a>

Håber det er til at forstå!

/Thrane

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 09:01

> [...]
>
> Linket skal så se således ud:
> %>Filename=<%=server.URLEncode("Filens navn med ext")%>">Linknavn</a>

Læst, forstået og implementeret !!!

TAK !
Neuhafen

Fra : Thrane

Dato : 24-10-06 12:36

> Læst, forstået og implementeret !!!
>

> TAK !
> Neuhafen

Super!
Ja, det er nu ikke så meget i det...

Havde selv ledt længe efter den funktion og er glad for det jeg fandt!

/Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-10-06 20:01

On Mon, 23 Oct 2006 14:23:41 +0200, "Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A
neuhafen dk> wrote:

>Er der et af jer klogere hoveder der ved om man kan Embedde et PDF dokument
>i en side.

Hvad mener du med "embedde"?

Mvh. Jørn

--