filtransfer asp->php
Fra : Leif Neland

Dato : 23-10-06 09:59

Jeg skal have to varedatabaser, der kører på en asp/ms og en
php/linux-baseret server i sync.

asp-serveren er master; det er på den der foretages opdateringer.
Jeg har styr på databasedelen; asp-serveren taler nu med både mssql og
mysql-databasen.

Men hvordan får man asp-serveren til at kopiere et billede til php-serveren?

Jeg har ikke admin-rettigheder på php-serveren, det har jeg på asp'en.
Der har tidligere været retighedsproblemer med at blande ftp-uploadede og
http-uploadede billeder, så det er nok bedst at lade asp-serveren uploade
via http.

Findes der et modul til det?

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 23-10-06 12:31

Jeg har nu fundet denne bid kode:
- - - - - - - - - - - - - -
'sends multipart/form-data To the URL using WinHttprequest/XMLHTTP
'FormData - binary (VT_UI1 | VT_ARRAY) multipart form data
Function WinHTTPPostRequest(URL, FormData, Boundary)
Dim http 'As New MSXML2.XMLHTTP

'Create XMLHTTP/ServerXMLHTTP/WinHttprequest object
'You can use any of these three objects.
'Set http = CreateObject("WinHttp.WinHttprequest.5")
'Set http = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP")
Set http = CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")

'Open URL As POST request
http.Open "POST", URL, False

'Set Content-Type header
http.setRequestHeader "Content-Type", "multipart/form-data; boundary=" +
Boundary

'Send the form data To URL As POST binary request
http.send FormData

'Get a result of the script which has received upload
WinHTTPPostRequest = http.responseText
End Function
- - - - - - - - - - - - - -
Men er det den rette metode, jeg henter FormData på?

onst adTypeBinary = 1
Dim strFilePath

strFilePath = "E:\websites\www\jmail_free.msi" 'This is the path to the file
on disk.

Set objStream = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
objStream.Open
objStream.Type = adTypeBinary
objStream.LoadFromFile strFilePath

FormData =objStream.Read
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
For når jeg kører det, så er $_FILES bare
Array
(
)

Men $_SERVER [CONTENT_LENGTH] => 620545

Det passer med størrelsen af filen. Men det passer ikke med tiden, det tager
at uploade 600KB, synes jeg.
Det tager kun et øjeblik.

Bliver min fil sendt?
Og hvor bliver den så af?

Leif

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 23-10-06 21:00

Leif Neland wrote:
> Bliver min fil sendt?
> Og hvor bliver den så af?

Du kan jo prøve at sende den med en alm. fil-upload-formular(med rigtig
enctype), hvis dét virker er det din vbscript kode der ikke virker og så
skal du spørge vb-folkene hvorfor.

XFUT: deiws.php
--
Mvh. Nezar Nielsen