Flytning af numerisk fejl til alfafelt med~
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 22-10-06 16:43

Hvis jeg har et numerisk felt og jeg jeg gerne vil flytte den til et
alfafelt med foranstillede nuller, hvordan gøres dette så nemmest?

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it - Home of Oneside and BBC Webgallery
Creator of www.abk31.dk

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 23-10-06 20:18

On Sun, 22 Oct 2006 17:43:12 +0200, Brian B. Christensen
<nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> wrote:

>Hvis jeg har et numerisk felt og jeg jeg gerne vil flytte den til et
>alfafelt med foranstillede nuller, hvordan gøres dette så nemmest?

Ingen der kan hjælpe her?

Jeg har en tæller som er defineret som integer. Desuden har jeg en
konstant som indeholder teksten "fil".

Disse 2 lægger jeg sammen, så jeg får:

fil1
..
..
..
fil10
fil11

Dette giver et problem rent sorteringsmæssigt, da f.eks. fil62 kommer
før fil7 og jeg vil derfor gerne have det til at hedde

fil000001
fil000002
..
..
fil000010
fil000011

Nogle gode ideer til hvordan hvordan den kringles?

Mvh. Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-10-06 21:15

Brian B. Christensen skrev:

> Dette giver et problem rent sorteringsmæssigt, da f.eks. fil62
> kommer før fil7 og jeg vil derfor gerne have det til at hedde
>
> fil000001

Du skal bruge en Lpad-funktion - fx som denne:

Function Lpad (sValue, sPadchar, iLength)
Lpad = string(iLength - Len(sValue),sPadchar) & sValue
End Function

(prøv den fx med følgende:

For i = 1 to 11
   Response.write "fil" & LPad(i, "0", 6) & "<br>"
Next
)

Du kan evt. lave en mere specifik funktion hvor sPadchar og eller
iLenght er fikseret:

Function ZeroPad (sValue, iLength)
   ZeroPad = Lpad(sValue, "0", iLength)
End Function

Function ZeroPad6 (sValue)
   ZeroPad6 = Lpad(sValue, "0", 6)
End Function
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-10-06 01:19

On Mon, 23 Oct 2006 21:18:15 +0200, Brian B. Christensen
> [...]

>Dette giver et problem rent sorteringsmæssigt, da f.eks. fil62 kommer
>før fil7 og jeg vil derfor gerne have det til at hedde

strFil = "fil" & Right("00000" & intTal, 6)
- hvor intTal er dit tal.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 26-10-06 16:31

On Tue, 24 Oct 2006 02:19:11 +0200, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

>strFil = "fil" & Right("00000" & intTal, 6)
>- hvor intTal er dit tal.

Den var god og dejlig nem. Tak for hjælpen!

Mvh. Brian