ASP form mail med antispambot protection s~
Fra : Rune Jensen

Dato : 22-10-06 11:22

Ja, ovenstående siger det vel... jeg er ret ny i ASP, og jeg leder efter
et ASP script, som er modstandsdygtigt overfor spambots, men ellers
virker som alm. kontakt form mail. Altså man (brugeren) indtaster navn,
email, subject og message, som så bliver sendt til en foruddefineret
emailadresse.

Nogen, som kender et sådant (gratis) script?

Desværre er det jo ulig meget nemmere i PHP, der lader alt til at være
gratis, men serveren understøtter kun ASP...

MVH
Rune Jensen

--
webmaster for www.discolight.dk udlejning af diskoteksudstyr
og Galleri Ilmark www.ilmark.dk (midtvejs - ikke færdigudviklet)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-06 12:21

Rune Jensen skrev:

> jeg er ret ny i ASP, og jeg leder efter et ASP script, som er
> modstandsdygtigt overfor spambots, men ellers virker som alm.
> kontakt form mail.

Prøv at kigge her: <http://ekot.dk/www/spamtrap/>

Det er en generel metode der kan anvendes uanset hvilket
scriptsprog man har på siden.

Andre metoder kan være at bede brugeren svare på et tilfældigt, men
let spørgsmål: "Hvad er 2 plus 3?", "Hvilket dyr spiser mus?",
"Skriv de tre sidste bogstaver i det danske alfabet"

> Desværre er det jo ulig meget nemmere i PHP, der lader alt til
> at være gratis,

Hvordan er det lettere i php?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rune Jensen

Dato : 22-10-06 12:40

"Jens Gyldenkærne Clausen" wrote in message...

> Prøv at kigge her: <http://ekot.dk/www/spamtrap/>
>
> Det er en generel metode der kan anvendes uanset hvilket
> scriptsprog man har på siden.

Jeg tager et kig

> Andre metoder kan være at bede brugeren svare på et tilfældigt, men
> let spørgsmål: "Hvad er 2 plus 3?", "Hvilket dyr spiser mus?",
> "Skriv de tre sidste bogstaver i det danske alfabet"

Jep. Har godt set metoden. Det er (bl.a.) fordi der i England er en lov
om accessibility på hjemmesider, og de dér spamprotection billeder kan
være svære at læse for svagtsynede.

> Hvordan er det lettere i php?

Jo... jeg synes bare, der er mange flere gratis scripts til PHP end ASP
på nettet

For mig er det nu ligegyldigt hvilket sprog det er - jeg er lige
begynder i begge... Til gengæld vil jeg gøre alt for at lære hvad der er
nødvendigt af kodesprog for at undgå spam og spambots.

Takker igen - kan være, jeg vender tilbage

MVH
Rune

Fra : Thrane

Dato : 22-10-06 16:30

"Rune Jensen" <rune.jensen@villabynet.dk> wrote in message

> [...]
> nødvendigt af kodesprog for at undgå spam og spambots.
>
> Takker igen - kan være, jeg vender tilbage

Har du kigget på f.eks.
www.aspin.com eller den populære www.hotscripts.com?

/Thrane

Fra : Rune Jensen

Dato : 22-10-06 12:50

"Jens Gyldenkærne Clausen" wrote in message...

> Prøv at kigge her: <http://ekot.dk/www/spamtrap/>
>
> Det er en generel metode der kan anvendes uanset hvilket
> scriptsprog man har på siden.

Ovenstående er fint nok, og kan nok kombineres med lidt andre
finurligheder... Men jeg mangler stadig selve ASP-scriptet, som
håndterer data fra kontaktformen... altså sender til en bestemt email
adresse. Nogen, som kender et?

MVH
Rune

Fra : Thrane

Dato : 22-10-06 16:29

> [...]
> finurligheder... Men jeg mangler stadig selve ASP-scriptet, som
> håndterer data fra kontaktformen... altså sender til en bestemt email

Det afhænger af hvilken mailkomponent der understøttes.
Et eksempel er JMail...

/Thrane

Fra : Rune Jensen

Dato : 22-10-06 17:05

"Thrane" wrote in message...

> Det afhænger af hvilken mailkomponent der understøttes.
> Et eksempel er JMail...

Det lyder fair nok... jeg er som sagt ikke så meget inde i den del
endnu. Jeg er stadig på Copy/paste stadiet. Men UnoEuros supportside
siger

Følgende ASP komponenter er installeret:

ServerObjects-komponenter:
.. AspMAIL
.. AspPOP3
.. AspHTTP
.. AspDNS
.. AspIMAGE

Dimac-komponenter:
.. w3 JMail
.. w3 Sockets

aspSmart-komponenter:
.. aspSmartUpload

Persits Software-komponenter:
.. AspUPLOAD
.. AspXUpload
.. AspJpeg
.. AspPDF

Håber, det kan hjælpe?

På forhånd tak

P.S. Næh... jeg synes ikke, jeg er faldet over nogle færdige ASP scripts
som ovenstående, som bare kan smækkes ind? Har været helt omme på side
8-9 på Google på forskellige søgeord som "contact form" + ASP mv. uden
at finde noget. Alle forslag er "gamle" forstået sådan, at jeg kan se
koden er gammeldags. Det bedste vil jo være, om den færdige HTML
opfylder de nye standarder, samt at ASPen kan lave lidt
spambotprotection. Det er der altså ikke foreløbig resultat af det, jeg
har fundet.

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-10-06 17:26

Rune Jensen wrote:

> Følgende ASP komponenter er installeret:
>
> ServerObjects-komponenter:
> . AspMAIL
> . AspPOP3
> . AspHTTP
> . AspDNS
> . AspIMAGE
>
> Dimac-komponenter:
> . w3 JMail
> . w3 Sockets

Tag et kig på denne side:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/aspmail.asp

Det er jmail med en indbygget spambot-fælde.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 22-10-06 18:20

"Erik Ginnerskov" wrote in message...

> Tag et kig på denne side:

Det vil jeg gøre, Erik... jeg har før haft gavn af dine scripts. Og nu
har jeg brugt omkring 4 timer uden at knække nøden... så kan det jo
være, man kan bruge det gamle udtryk, når nøden er størst

Jeg har liiige et par spørgsmål...

Hvad betyder mailrelay... kan ikke finde information om det på unoeuro.
Din hjemmeside benytter mailrelay.webhotel.dk som eksempel.

MVH
Rune

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-10-06 21:09

Rune Jensen wrote:

> Hvad betyder mailrelay... kan ikke finde information om det på
> unoeuro. Din hjemmeside benytter mailrelay.webhotel.dk som eksempel.

Sådan skal det være på azero, hvor hjemmesideskolen.dk ligger.

Jeg har ikke adgang til at køre asp hos unoeuro, hvor hjemmesideskolen.net
(php) ligger, så der er jeg ikke i stand til at svare korrekt. Hvad siger
unoeuro's support om asp-mail?

Ellers må du håbe på en reaktion fra andre i denne gruppe. Der er nok en,
der kender til asp-mail opsætning hos unoeuro.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 23-10-06 05:08

> [...]
en,
> der kender til asp-mail opsætning hos unoeuro.

Det er fair nok. Jeg begynder virkelig at fortryde, jeg valgte ASP og
ikke PHP, når det skal være så besværligt. Men tak for hjælpen i hvert
fald. Jeg har ikke umiddelbart kunnet finde noget hos Unoeuro om ASPmail
og heller ingen opysninger bare under opsætning af mail, så jeg må vel
kotankte support, når jeg kommer hjem. Eller håbe, nogen ved det og
skriver i mellemtiden

MVH
Rune

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 23-10-06 07:16

"Rune Jensen" <rune.jensen@villabynet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og heller ingen opysninger bare under opsætning af mail, så jeg må vel
> kotankte support, når jeg kommer hjem. Eller håbe, nogen ved det og

Jeps!

Først vil jeg sige tak for, at du koder dine hjemmesider ordentligt - hvis
bare alle havde den holdning, ville alle (inklusiv blinde - det er mig som
tidligere havde problemer med Captcha i et ASP-forum) være glade).

Jeg har i en kort periode benyttet JMail hos Unoeuro.

De havde dog på daværende tidspunkt noget makværk med
mailserver-opsætningen, så dem droppede jeg igen.

JMail ligger under de komponenter der hedder Dimac-komponenter på
webserveren.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 23-10-06 07:51

Anders Boholdt-Petersen wrote:
> [...]
> mailserver-opsætningen, så dem droppede jeg igen.
>
> JMail ligger under de komponenter der hedder Dimac-komponenter

og jeg kan så føje til, at jmail - umiddelbart- virker fint hos
unoeuro

--
Lasse Skovsager
www.hartr.dk - vikingegruppe i Hardsyssel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-10-06 20:12

Rune Jensen wrote:

> [...]

Jeg har lige brugt lidt tid på at nærlæse den viste kode. Jeg gætter på, at
hvis du ændrer disse to kodelinjer:

if not msg.Send("websmtp.domæne.dk") then
msg.Send("mailrelay.webhotel.dk")

til dette:

msg.Send("websmtp.domæne.dk")

og så bare retter adressen i parentesen, så det passer med den mailserver,
du har fået oplyst hos unoeuro, burde det kunne virke.

Garanti gives ikke, men prøv det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 24-10-06 15:59

> [...]

mailserver,
> du har fået oplyst hos unoeuro, burde det kunne virke.

Det vil jeg gøre, Erik.

Og tak fordi du tog dig tiden.

MVH
Rune

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-06 20:14

Rune Jensen skrev:

> Jep. Har godt set metoden. Det er (bl.a.) fordi der i England
> er en lov om accessibility på hjemmesider, og de dér
> spamprotection billeder kan være svære at læse for
> svagtsynede.

Præcis. Der har faktisk lige været en tråd hvor en blind havde
problemer med et asp-forum på grund af captcha (billedbeskyttelse).
De fælder jeg har omtalt udmærker sig bl.a. ved at de ikke afskærer
blinde fra at bruge formen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rune Jensen

Dato : 22-10-06 20:37

> [...]
> problemer med et asp-forum på grund af captcha (billedbeskyttelse).
> De fælder jeg har omtalt udmærker sig bl.a. ved at de ikke afskærer

Hmmm... måske Erik eller en anden behjertet person har lyst til at lave
en ASP pendant (tror jeg det hedder) til denne

http://www.freecontactform.com

som kan testes på

http://www.freecontactform.com/demo/contact_form.php

....for der er tydeligvis ikke andre, som vil.. eller kan? Ikke på
udenlandske sites, deres kode sutter og er fra før 2002 de fleste af
dem. Tro det eller ej. (det gør ovenstående færdige HTML for så vidt
også, men andre PHP-scripts jeg har fundet har været pænere - et par af
dem var endda xhtml validerende)

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-10-06 21:17

Rune Jensen wrote:

> Hmmm... måske Erik eller en anden behjertet person har lyst til at
> lave en ASP pendant (tror jeg det hedder) til denne

> [...]

Hvis det er php, du vil ha':

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 23-10-06 04:32

> Hvis det er php, du vil ha':

Neej... det link du sendte er fint nok, og det skal du have tak for, for
det løser et problem for mig. Men spamsikringen i ovenstående PHP fra
freecontactform kunne jeg godt tænke mig at finde i en ASP udgave Jeg
kan slet ikke bruge PHP på serveren, så det er meget enkelt...

MVH
Rune

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 23-10-06 07:53

Rune Jensen wrote:

> [...]
> HTML for så vidt også, men andre PHP-scripts jeg har fundet
> har været pænere - et par af dem var endda xhtml validerende)

Jeg vil gerne give det et forsøg med at lave en asp-pendant
Lad mig vide hvis det stadig har interesse!

--

Fra : Rune Jensen

Dato : 24-10-06 16:16

"Lasse Skovsager" wrote in message...

> Jeg vil gerne give det et forsøg med at lave en asp-pendant
> Lad mig vide hvis det stadig har interesse!

Ja, jeg ville blive meget glad for et sådant ASP script Det behøver
ikke være indviklet sproglige spørgsmål, det kan bare være tilfældigt +
eller - regnestykke

MVH
Rune

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-10-06 02:05

On Sun, 22 Oct 2006 21:14:24 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>problemer med et asp-forum på grund af captcha (billedbeskyttelse).
>De fælder jeg har omtalt udmærker sig bl.a. ved at de ikke afskærer

Kom lige forbi hotscripts.com i anden anledning. De har lavet en
audio-version af captcha som supplement til billedet.
Se fx:
<url: http://www.hotscripts.com/rate/29046.html>
(Bruges til rating af et script.)

Lydkvaliteten er dog ikke den bedste. Men hvad værre er, så er der så
vidt jeg kan høre ikke korrekt "tracking" mellem den visuelle og
audio-udgaven. Der læses med andre end nogle gange et andet bogstav,
end der står på billedet. (Prøv at finde et billede med et "A" i.)

Blot en anden variant.

Egentlig synes jeg ikke captcha-metoden er specielt irriterende. Den
er selvforklarende (altså: folk forstår umiddelbart, hvad formålet
er), hvorimod det ikke uden forklaring lige er oplagt, hvorfor der
skal skrives navnet på et husdyr, der spiser mus etc. :)

Men den er selvfølgelig mere besværlig af implementere.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj