CSS
Fra : kasper

Dato : 21-10-06 22:00

HVordan rediger man CSS filer...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 21-10-06 22:16

"kasper" <zejekasper@hotmail.com> wrote in message
news:453a8a33$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
> HVordan rediger man CSS filer...

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Det kan gøres i Notepad eller lign.
Der findes også specielle CSS-programmer.
Frontpage klare det, ligesom Dreamweaver og GoLive...

Ja, stort set alt der kan læse tekst filer...

/Thrane

Fra : Thrane

Dato : 21-10-06 22:17

"kasper" <zejekasper@hotmail.com> wrote in message
> HVordan rediger man CSS filer...

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Men det er nok ikke lige denne gruppe du skal bevæge dig rundt i ang. CSS.
Så er der mere at hente i webdesign.html-gruppen...

/Thrane

Fra : kasper

Dato : 22-10-06 10:59

det er fordi at mit webhotel ikke kan klare .php men kun .asp men det login
jeg har fundet har kun en side med .css og det er den side man skal logge ind
med... hvad skal jeg gøre

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-06 11:26

kasper skrev:

> det er fordi at mit webhotel ikke kan klare .php men kun .asp

Hvem svarer du og hvad svarer du på?

Det er svært at se når du ikke citerer noget - se gerne min
signatur eller <http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.

> men det login jeg har fundet har kun en side med .css og det
> er den side man skal logge ind med... hvad skal jeg gøre

For lige at få et par begreber på plads:

Asp og php er to forskellige scriptsprog der afvikles på serveren
og sædvanligvis genererer html-kode til browseren.

Css er et sprog hvor man kan angive hvordan html-sider skal
præsenteres (farver, skrifttyper, størrelser mv.)

Man kan lave login i asp og i php, men ikke i css.

Der kan sagtens følge en css-fil med til en login-løsning - den kan
så styre hvordan login-siderne bliver vist. Men selve login-
funktionaliteten ligger i andre filer (i dit tilfælde .asp)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kasper

Dato : 23-10-06 08:35

mit webhotel er på web10 og det er rigtigt at det er med .asp men
filen folk skal se er med .css og kan ikke finde ud af css... kan
man ikke bare sætte en htm fil ind i stædet...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-10-06 13:12

kasper skrev:

> mit webhotel er på web10 og det er rigtigt at det er med .asp

Hvem svarer du og hvad svarer du på?

Læs venligst <http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp> -
"Gælder der nogle regler for nyhedsgrupperne?"

> filen folk skal se er med .css

CSS-filer skal ikke ses af andre end webudviklere. Er du sikker på
at det er en css-fil du vil vise?
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen