ADO.Stream hvordan?
Fra : spintail

Dato : 20-10-06 05:18

Hej Alle
Jeg har brug for at kunne tage backup af min access DB på en
brugervenlig måde. Best ville være en knap man trykker på og så
får muligheden for at ligge DB.mdb et sted på ens pc.

Jeg har via google fundet frem til ADO.Stream, jeg kan bare ikke finde
noget om hvor det sættes ind osv ...

Hvis jeg f.eks sætter nedenstående i head får jeg en fejl som måske
er fordi der ikke er adgang til mappen database eller?
I såfald er det så sikkert at gøre det på denne måde eller findes
en anden metode?

<%@Language=VBScript%>
<%
set oStream = server.createobject("ADODB.Stream")
oStream.Type = 1 'adTypeBinary
oStream.Open

oStream.LoadFromFile (server.mappath("\database\minDB.mdb"))

Response.ContentType = "application/octet-stream"
Response.AddHeader "Content-disposition","filename=minDB.mdb"
Response.BinaryWrite oStream.Read

oStream.Close
set oStream = nothing
%>

___________________Fejl______________

ADODB.Stream error '800a0bba'

File could not be opened.

/t.asp, line 8

line 8 : oStream.LoadFromFile (server.mappath("\database\minDB.mdb"))

____________________________________

Håber nogen har et foreslag

MvH
Allan

Fra : spintail

Dato : 20-10-06 05:36

spintail skrev:

> File could not be opened.
>
> /t.asp, line 8
>
> line 8 : oStream.LoadFromFile (server.mappath("\database\minDB.mdb"))

Det var jo fordi jeg skulle en mappe ud for at komme til mappen
database og så skulle det placeres i top af siden alså udenfor head

<%@Language=VBScript%>
<%
set oStream = server.createobject("ADODB.Stream")
oStream.Type = 1 'adTypeBinary
oStream.Open

oStream.LoadFromFile (server.mappath("..\database\test.mdb"))

Response.ContentType = "application/octet-stream"
Response.AddHeader "Content-disposition","filename=test.mdb"
Response.BinaryWrite oStream.Read

oStream.Close
set oStream = nothing
%>

Nu har jeg fået det til at virke så man kan dl db´en, men så kan
man ikke læse den?

Hvad gør jeg forkert?

http://www.multiagenten.dk/t.asp

MvH
Allan

Fra : Jakob Bjerre Peterse~

Dato : 21-10-06 16:27

spintail wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> set oStream = nothing
> %>
>
> Nu har jeg fået det til at virke så man kan dl db´en, men så kan

Jeg har prøvet din kode, på min egen server. Det virker helt fint. Så det må
være noget der er galt på din server, eller med selve din database.

Har du eventuelle rettigheder til at tilgå til database, på den måde du gør
det?

Fjern dyret i min mail..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : spintail

Dato : 21-10-06 18:44

Jakob Bjerre Petersen skrev:

> [...]
> være noget der er galt på din server, eller med selve din database.
>
> Har du eventuelle rettigheder til at tilgå til database, på den måde du gør

Hej Jacob

Jeg har lige løst problemet det var Win XP som havde blokeret for
filen så jeg bare skulle højreklikke/egenskaber og fjerne
blokeringen.

MvH
Allan