Web Wiz Forum og login som administrator
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 19-10-06 21:50

Hej,

I min ivrige test af tilgængeligheden af forskellige forums der kan køre
under ASP, er jeg stødt ind i et problem med Web Wiz Forum.

Det var ellers det letteste at installere, men nu har jeg følgende problem:

Når man skal logge ind som administrator, skal man identificere sig med en
grafisk kode, der vises som et billede på skærmen.

Min skærmlæser (jeg er blind), har ingen mulighed for at se dette billede.

Om man kan slå sikkerhedskoden fra, når man er logget på som administrator
ved jeg af gode grunde ikke.

Er der nogle der ved, om man kan slå funktionen med sikkerhedskoden fra, ved
at redigere i nogle af ASP-filerne?

Så kunne jeg logge ind som administrator.

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Thrane

Dato : 20-10-06 07:16

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote in
message news:4537e4f7$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> at redigere i nogle af ASP-filerne?
>
> Så kunne jeg logge ind som administrator.
>
> På forhånd mange tak for eventuelle svar.

Hej

Du kan ikke slå det fra i indstillingerne, men om du "bare" lige kan fjerne
det i koden er jeg meget i tvivl om.

Nå, kiggede lige på koderne og kunne ikke lige få det til at virke, men hvad
siger du til at det så bare er den samme sikkerhedskode hver gang?
Har lavet det og det virker og påvirker ikke den almindelige
brugeroprettelse.

/Thrane

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 20-10-06 08:44

"Thrane" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Du kan ikke slå det fra i indstillingerne, men om du "bare" lige kan
> fjerne
> det i koden er jeg meget i tvivl om.

Har også selv rodet lidt med koden, det virkede heller ikke.
> [...]
> siger du til at det så bare er den samme sikkerhedskode hver gang?
> Har lavet det og det virker og påvirker ikke den almindelige

Hvor dejligt!!!

Det vil jeg da meget gerne!!!

Hvis du har mulighed for at sende filerne til forummet (du kan hvis du vil
bare sende hele baduljen som en ZIP-fil), kan du sende det til adressen:
anders snabel a boholdt-petersen.dk

Husk at udskifte ovenstående snabela med det "rigtige" snabela, samt at
fjerne mellemrummene.

I mailen må du gerne også oplyse sikkerhedskoden, samt hvordan du rettede
koden.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Fra : Thrane

Dato : 20-10-06 13:27

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote in
message news:45387e40$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> fjerne mellemrummene.
>
> I mailen må du gerne også oplyse sikkerhedskoden, samt hvordan du rettede

2 filer er zippet og sendt til dig på mail, sammen med en kort forklaring
til hvad jeg har gjort.
Håber det kan bruges, ellers ved du hvor du kan finde mig!

/Thrane

Fra : spintail

Dato : 20-10-06 15:09

> 2 filer er zippet og sendt til dig på mail, sammen med en kort forklaring
> til hvad jeg har gjort.
> Håber det kan bruges, ellers ved du hvor du kan finde mig!

Husk nu at paote hvad i finder ud af så andre får glæder af det

MvH
Allan

Fra : Thrane

Dato : 20-10-06 17:07

"spintail" <mastiff@mail.dk> wrote in message

>Husk nu at paote hvad i finder ud af så andre får glæder af det

>MvH
>Allan

Jeps, selvom det er en lappeløsning:

I roden kopierede jeg filen "CAPTCHA_image.asp" og gemte den som
"CAPTCHA_image_admin.asp" for ikke at ødelægger den originale fil, der
bruges ved nyoprettelse af medlemmer.

I den nye fil, "CAPTCHA_image_admin.asp", fjernede jeg den lange række af
mulige sikkerhedskoder og lod kun 1 være tilbage og det er så den du skal
bruge hver gang du forsøger at logge ind i admin-delen.
Kodeordet er "BIG" uden "" og med store bogstaver.

I admin.asp, som du finder i roden, er der inkluderet en fil der hedder:
CAPTCHA_form_inc.asp
Den åbnede jeg og kopierede ind i selve admin.asp i stedet for strengen:
<!--#include file="includes/CAPTCHA_form_inc.asp" -->
Herefter rettede jeg 2 steder i filen hvor der henvises til
"CAPTCHA_image.asp". Der blev så rettet til den fil vi lige har rettet i,
nemlig "CAPTCHA_image_admin.asp"

For at fjerne indtasningen helt, kan man indsætte "BIG" som value i feltet
og lave det hidden...

/Thrane

Fra : Thrane

Dato : 21-10-06 11:21