HJÆLP med .asp login
Fra : kasper

Dato : 19-10-06 20:29

Det kan godt være jeg er computer noob og især til .asp, men jeg
har hentet http://hjemmesideskolen.dk's .asp login i en zip mappe
og har pakket den ud men kan ikke finde ud af at sætte den ind på
min side. Min hjemmeside kan nemlig ikke køre .php så bliver nød
til at bruge .asp... så plz hjælp miq...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-10-06 01:03

kasper wrote:
> [...]
> har hentet http://hjemmesideskolen.dk's .asp login i en zip mappe
> og har pakket den ud men kan ikke finde ud af at sætte den ind på

Hvis du har hentet login-mdb.zip, skulle du kunne pakke det ud og bruge det
straks, siderne er køreklar.

Login-forularen ligger på default.asp. Første side, du kommer til efter
login er index.asp. Alle øvrige sider, der skal passwordbeskyttes, laves med
index.asp som skabelon.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : kasper

Dato : 20-10-06 19:20

skal jeg ikke lave det til html eller htm før jeg sætter det ind
på min side...
og hvordan linker jeg til det...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-10-06 01:03

kasper wrote:
> skal jeg ikke lave det til html eller htm før jeg sætter det ind
> på min side...

Nej, du skal ikke lave noget om. Det er 'køreklar' som det er. Kun sidens
design - i css - er op til dig selv.

> og hvordan linker jeg til det...

Du laver et link til default.asp - login-formularen. Når en bruger her
angiver gyldige login-data, bliver han/hun automatisk videresendt til
index.asp.

I index.asp sætter du så det indhold, som skal være password-beskyttet.
Indholdet indsættes mellem
</h1> og </div>.

Skal du have flere sider, skal du til at redigere i menu2.inc, for at kunne
skifte sider i det beskyttede område.

Flere beskyttede sider skal 'skæres' over index.asp som skabelon.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk