Printe ud fra database ?
Fra : SpookiePower

Dato : 19-10-06 15:56

Jeg har længe kørt med en access database, opdelt i front- og
backend.
I frontend'en har jeg alle min reporter liggende som jeg benytter til
at printe alle
mine kunder ud med. Jeg overvejer nu at køre det hele via en asp
hjemmeside,
men jeg har aldrig før rodet med at printe ud fra en database via
hjemmesiden.

De reporter jeg har i access, kan jo så ikke benyttes, da de ligger i
frontend'en,
så hvordan laves sådan en printer funktion, og hvordan sættes en
report op. Det
er jo lige til i access. Findes der nogle værktøjer man skal benytte
sig af ?

--
My PhotoGallery
www.photo.box2600.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-10-06 17:55

On 19 Oct 2006 07:56:21 -0700, "SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com>
wrote:

> [...]
>report op. Det
>er jo lige til i access. Findes der nogle værktøjer man skal benytte

Der er flere løsninger - afhængigt af dine behov.

Den der er nemmest, og som man kan komme rigtigt langt med, er
simpelthen at lave et print-stylesheet til de udskrifter, du i
forvejen har på skærm.
Sæt menuer og andet overflødigt til ikke at blive udskrevet, og tilpas
størrelser, afstande og farver, så de er "printer-venlige".

En anden mulighed er at lave en særlig .asp-side til udskrift. Her er
du lidt mere frit stillet, og opgaven er stort set magen til at
udskrive til skærm.

En tredje mulighed er at udskrive til PDF. Det kræver lidt mere
programmering, men her kan du til gengæld styre *alt* - og uafhængigt
af browseren.

Endelig kan du jo (hvis det kun er dig selv, der skal udskrive) holde
fast i din oprindelige løsning: Brug din frontend til at udskrive en
backend, som du så henter hjem fra web-sitet, hvis det er blevet
opdateret der i mellemtiden. Forudsætter, at du stadig bruger Access
(eller kompatibel) på web-sitet.

Der er sikkert flere løsninger. Udskrivning med browser har nogle
begrænsninger - ikke mindst i IE - men tit er de til at leve med.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : SpookiePower

Dato : 19-10-06 19:11

Jørn Andersen skrev:

> [...]
> Sæt menuer og andet overflødigt til ikke at blive udskrevet, og tilpas
> størrelser, afstande og farver, så de er "printer-venlige".

Den går nok ikke. Man skal have mulighed for at printe en hel måneds
kunder, hvilket godt kan være omkring 100 stks.

> En anden mulighed er at lave en særlig .asp-side til udskrift. Her er
> du lidt mere frit stillet, og opgaven er stort set magen til at
> udskrive til skærm.

Det vil jeg prøve at undersøge.

> En tredje mulighed er at udskrive til PDF. Det kræver lidt mere
> programmering, men her kan du til gengæld styre *alt* - og uafhængigt
> af browseren.

Den lyder ret interessant. Skal man til denne mulighed benytte sig
af værktøjer der skal hentes på nettet ?

> [...]
> backend, som du så henter hjem fra web-sitet, hvis det er blevet
> opdateret der i mellemtiden. Forudsætter, at du stadig bruger Access

Desværre, den går ikke. Der er et par stykker som skal benytte
hjemmesiden.