Load Frames
Fra : Meyer

Dato : 19-10-06 09:05

Hej - har et lille problem som der sikkert findes en nem løsning
på. Via en url til en bestemt side, vil jeg gerne have at den
pågældende side bliver lagt i en iframe midt på en anden side.
Mit problem er at Google fint nok indexere mine underliggende
sider, men når de kaldes vises de uden hovedsiden. Hvad gør jeg?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-06 10:44

Meyer skrev:

> [...]
> Mit problem er at Google fint nok indexere mine underliggende
> sider, men når de kaldes vises de uden hovedsiden. Hvad gør jeg?

Det er et generelt problem med rammer (incl. iframes) - og en af
grundene til at man bør undgå den slags.

Du kan ikke med asp-kode gøre noget ved at en iframe-side kan
kaldes uden det omgivende element. Det er til gengæld muligt at
lave noget gymnastik med javascript der sørger for at hente den
rigtige side.

Du kan benytte en model lavet af Peter-Paul Koch - egentlig til
rammesæt, men den kan godt laves med en iframe:
<http://www.quirksmode.org/js/framecustom.html>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-06 12:09

> [...]
> kaldes uden det omgivende element. Det er til gengæld muligt at
> lave noget gymnastik med javascript der sørger for at hente den

Umiddelbart kan jeg da godt udtænke en løsning.

Når siden åbnes, tjekker den om der er sat en session-variable fra hoved
siden.
Er der ikke det, laves en redirect til hoved siden, og dermed til under
siden !!!

Først på under siden skrives:
<%
If Session("HovedSide") = "" Then Response.Redirect("hovedside.asp")
%>

Først på hoved siden skrives:
<%
Session("HovedSide") = "Ja Sgu"
%>

Neuhafen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-10-06 17:46

On Thu, 19 Oct 2006 13:09:16 +0200, "Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A
neuhafen dk> wrote:

> [...]
>
>Først på under siden skrives:
><%
>If Session("HovedSide") = "" Then Response.Redirect("hovedside.asp")

Det vil sikkert virke, hvis man ikke har været på hovedsiden i samme
sesssion. Men åbner man fx hovedsiden i ét vindue og åbner undersiden
i et andet, vil det ikke virke.

Det kan så sikkert komme ud over ved at nulstille Session-variablen
igen, når bestemte betingelser er opfyldt ...

Under alle omstændigheder er det en "work-around" på et problem, som
det er langt bedre helt at undgå.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,