En fil driller mig
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 18-10-06 14:38

Hej alle,

I forbindelse med min ivrige jagt på oversættelsen af Snitz Forums 2000 fra
engelsk til dansk, har jeg nu endeliog langt om længe fundet en
oversættelse.

Men...

Når jeg kører setup-filen, får jeg følgende fejl:

---
Microsoft VBScript compilation
error '800a03ee'

Expected ')'

/inc_language.asp, line 261
sFile = Server.MapPath( " & "d:/web/boholdt-petersen.dk/forum/lang sFile )
-----------------------------^
---

Er der nogle der kan gennemskue, hvor fejlen ligger i den omtalte fil?

Jeg sender ikke filen, da jeg tidligere i gruppen er blevet gjort opmærksom
på, at det er dårlig skik at sende lange filer!

Jeg har forsøgt at rette det som jeg troede ville hjælpe (fjernet nogle
anførselstegn osv), men intet hjælper det.

På forhånd tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-06 20:34

"Anders Boholdt-Petersen"

> [...]
>
> /inc_language.asp, line 261
> sFile = Server.MapPath( " & "d:/web/boholdt-petersen.dk/forum/lang sFile )

Prøv

sFile = Server.MapPath( "d:/web/boholdt-petersen.dk/forum/lang sFile" )

Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 18-10-06 22:20

"Tom Jensen" <noone> skrev i en meddelelse
> Prøv
>
> sFile = Server.MapPath( "d:/web/boholdt-petersen.dk/forum/lang sFile" )

Tak for tippet.

Desværre driller det stadig, men så er det jo godt, at man har
nyhedsgrupperne.

Nu får jeg følgende fejl:

---
Server.MapPath()
error 'ASP 0172 : 80004005'

Invalid Path

/inc_language.asp, line 261

The Path parameter for the MapPath method must be a virtual path. A physical
path was used.
---

Er der nogle derude som ved hvad man gør ved dette?

Hvis ja, ville jeg blive meget glad, så jeg kunne få forummet i luften i en
dansk oversættelse.

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-10-06 23:15

On Wed, 18 Oct 2006 23:20:00 +0200, "Anders Boholdt-Petersen"
<post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote:

> [...]
<snip>

>Nu får jeg følgende fejl:
>
>---
>Server.MapPath()
> error 'ASP 0172 : 80004005'
>
>Invalid Path
>
>/inc_language.asp, line 261
>
>The Path parameter for the MapPath method must be a virtual path. A physical
>path was used.
>---

Server.MapPath bliver brugt til at "oversætte" en virtuel sti (en
"web-adresse") til en fysisk sti (som på et drev).
Men faktisk har du allerede en fysisk sti, så du skal slet ikke bruge
Server.MapPath - prøv i stedet:

sFile = "d:/web/boholdt-petersen.dk/forum/lang sFile"

Skal der være mellemrum i filnavnet?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 19-10-06 14:56

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> Skal der være mellemrum i filnavnet?
Sådan så det ud i filen jeg havde fundet på nettet.

Jeg har fået det i luften nu, tusind tak for hjælpen til alle!!!