Udtræk fra DB giver dårlig opsætning af lo~
Fra : spintail

Dato : 16-10-06 07:33

Jeg er futtet fra Webdesign til her :..:
Hej Alle
Jeg er ved at lave et menukort som skal printes ud når bruger retter
menuen i DB. Jeg vil godt lige
understrege at denne side KUN skal være tilgænglig af bruger i IE.

Mit problem består i når jeg looper fra DB kommer der tomme <p></p>
med hver anden gang, dette giver et halvt lijneskift. Siden er opdelt i

3 box som står ved siden af hinanden disse boxe er så opdelt i
spalter 1,2,3 den første spalte nedad alså fra Suppe til Oksekød
står underligt imens de 2 andre står ok kik evt her

http://www.multiagenten.dk/print.asp

Fejl som billede :
http://www.multiagenten.dk/images/bug.gif

Jeg henter mine data i første spalte på fgl måde:

<%do %>
<%rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF %>

I 2-3 således læg mærke til dette er uden <p> i kat og katid:

<%do %>
<%=rs2("kat")%><%=rs2("katid")%>
<%rs2.MoveNext
Loop While Not rs2.EOF %>

Fejlen skyldes alså at den looper tomme <p>´er hvordan undgår jeg
dette?

Her lige et link som jeg drømmer om den skal stå dette er dog ikke
lave i asp men skrevet i hånden hvor jeg har fjernet alle de tomme

http://www.multiagenten.dk/printtemp.asp

Håber noger har et godt foreslag måske til hvordan jeg kunne gøre
dette anderledes

MvH
Allan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-10-06 11:36

spintail skrev:

> Mit problem består i når jeg looper fra DB kommer der tomme

[snip]

> <%do %>
> <%rs.MoveNext
> Loop While Not rs.EOF %>

Den eneste p uden klasse er den øverste - det vil sige den med
rs("kat") etc. Så noget tyder på at du har tomme kategorier i dit
datasæt (og mere grundlæggende at der er noget galt med opbygningen
af din datastruktur).

Du kan ret let slippe for det tomme p-element ved at tjekke inden
du udskriver:

   <% If rs("kat") <> "" Then %>
   <% End If %>

Det forudsættes her at rs("katid") er afhængig af rs("kat") således
at katid altid er tom hvis kat er tom.

> Håber noger har et godt foreslag måske til hvordan jeg kunne
> gøre dette anderledes

Nu er det godt nok asp-gruppen og ikke webdesign/html-gruppen, men
du har en hel del fejl i din kode (såvel html som css). Selv om det
kun er IE der skal se siden, vil det være en god ide at få dem
rettet (tænk på at IE7 er på trapperne, og i standardmode (som du
anvender), er det bestemt ikke sikkert at den vil opføre sig som
IE6).
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-10-06 12:10

On Mon, 16 Oct 2006 12:36:12 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Du kan ret let slippe for det tomme p-element ved at tjekke inden
>du udskriver:
>

>    <% If rs("kat") <> "" Then %>
>    <% End If %>

Og hvis tom enten kan betyde en tom streng eller en Null-værdi, kunne
If'en se således ud:

If Trim("" & rs("kat")) <> "" Then

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-10-06 12:38

Jørn Andersen skrev:

> Og hvis tom enten kan betyde en tom streng eller en
> Null-værdi, kunne If'en se således ud:
>
> If Trim("" & rs("kat")) <> "" Then

Det er ikke nødvendigt her. Hvis rs("kat") er null, bliver
rs("kat") <> "" også null. I en if-sætning bliver null evalueret
som false - dermed virker if-sætningen uanset om det er null eller
den tomme streng der er i rs("kat").

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-10-06 18:23

On Mon, 16 Oct 2006 13:38:07 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>rs("kat") <> "" også null. I en if-sætning bliver null evalueret
>som false - dermed virker if-sætningen uanset om det er null eller

Jamen, det har du jo ret i.
Det er da altid noget, at Null-problemer ind imellem "ophæver sig
selv"

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : spintail

Dato : 16-10-06 15:42

> [...]

>    <% If rs("kat") <> "" Then %>
>    <% End If %>
>
> Det forudsættes her at rs("katid") er afhængig af rs("kat") således

Den er jeg med på det var lige den brik jeg søgte

> [...]
> du har en hel del fejl i din kode (såvel html som css). Selv om det
> kun er IE der skal se siden, vil det være en god ide at få dem

Så skulle alle de sjuske fejl være rettet !

Tak for hjælpen Jens

MvH
Allan