Snitz Forums 2000 på dansk?
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 14-10-06 00:18

Hej,

Jeg har netop installeret den seneste udgave af forummet Snitz Forums 2000
på min webserver.

Er der nogle der ved, om forummet findes i en dansk oversættelse, hvis ja,
hvor kan man så eventuelt hente det hænde?

Mit engelske er ikke så godt, så jeg selv kan kaste mig over at oversætte
forummet.

På forhånd tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 11:54

Hej Anders

Bruger selv Web Wiz Forums: http://www.logporten.dk/forum/ på dansk
Kan ikke liiiige huske hvordan den blev oversat, men mener blot det var
noget med en config fil jeg skulle ændre lidt i.
Kigger på det lidt senerer.

Hilsen Gert

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse news:45301eb3$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Thrane

Dato : 14-10-06 11:58

"Gert Simonsen" <gert(a)mallin.dk> wrote in message
> [...]
> Kan ikke liiiige huske hvordan den blev oversat, men mener blot det var
> noget med en config fil jeg skulle ændre lidt i.

Jeg benytter samme forum og er virkelig glad for det.
Har pt. over 23.000 registrede brugere på det og Gert har ret...
Der er tale om 2-3 filer der skal erstats og de danske oversættelser kan man
hente på siden, hvor foummet også er...

/Thrane

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 14-10-06 16:42

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg benytter samme forum og er virkelig glad for det.

Lyder meget interessant, i forhold til mit oprindelige emne med Snitz Forums
2000!

Hvilke databasemuligheder har dette forum der bliver nævnt (Snitz Forums
2000 giver mulighed for at man kan anvende Access, MSSQL eller MySQL)?

Snitz Forums 2000 som jeg har kaldt overskriften for, kan hentes her:
http://forum.snitz.com

Det andet forum I nævner skal også lige tjekkes ud.

Fra : Thrane

Dato : 15-10-06 13:58

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote in
message news:45311f21$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> http://forum.snitz.com
>
> Det andet forum I nævner skal også lige tjekkes ud.

Du har sikkert fundet siden med det, ellers:
http://www.webwizguide.info

Du kan benytte MS SQL Server 2000, 2005, MSDE, SQL 2005 Express mySQL eller
Access...

Hvis der skal mange bruger på det, så benyt SQL. Access er ikke lavet til at
kunne håndtere ret mange brugere ad gangen. Ja, faktisk er det ikke
oprindeligt lavet til web...
Som sagt, tag SQL, hvis du har mulighed for det.
Jeg er yderst tilfreds med det og benytter det bl.a. her: www.tomtom-user.dk
og det er ret let at lave om på så det opfylder ens krav /hvis der er
nogle...)

/Thrane

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 15-10-06 17:27

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan benytte MS SQL Server 2000, 2005, MSDE, SQL 2005 Express mySQL
> eller Access...

Jeg har fundet forummet, og vil gerne bruge MySQL som database.

Efter jeg i et par timer i går aftes har haft rodet med opsætningen af
konfigurationsfilen, får jeg nu følgende besked, når jeg vil køre
setup-filen til MySQL:

---
Web Wiz Forums Database mySQL Setup

Before you can use this page to create the tables, defualt values, etc. in
the
mySQL Database you first need to create an empty database on mySQL.

Please Read!!
Enter a username and password in the box below that has table
creation/modification
rights at the mySQL database you are using.

This may not be the same user that you have used in your mySQL connection
string!

You need to have myODBC Driver version 3.51 installed on the server
---

Hvad betyder ovenstående, og hvad skal jeg logge ind med (den beder mig om
et brugernavn og en adgangskode, såvidt jeg ved, har jeg kun et brugernavn
og en adgangskode til min MySQL-database, og det er den, som jeg burde have
indtastet korrekt i konfigurationsfilen)?

Fra : Thrane

Dato : 15-10-06 22:23

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote in
message news:45326173$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> og en adgangskode til min MySQL-database, og det er den, som jeg burde
> have indtastet korrekt i konfigurationsfilen)?

Jeg har kun benyttet SQL, men der oprettede jeg en db i Enterprise Manageren
til SQL, samt login til den pågældende base.
Derefter kørte jeg det medfølgende SQL script, så den oprettede alle
nødvendige tabbeller og stored procedures.
Derefetr ramte jeg på webdelen samme side som du beskriver og indtastede her
de oplysninger jeg netop havde benyttet under oprettelsen af basen...

Ved ikke om det hjalp?

/Thrane

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 16-10-06 19:51

> [...]
> her de oplysninger jeg netop havde benyttet under oprettelsen af basen...

Ikke helt.

Se, jeg har følgende kode som driller fra konfigurationsfilen:

---
'Enter the details of your Microsoft SQL Server or MySQL Server and
database below
'********************************************************************************* strSQLServerName = "databaseserver.mitdomaene.dk" 'Holds the name of theSQL Server (This is the name/location or IP address of the SQL Server) strSQLDBUserName = "brugernavn_da" 'Holds the user name (for SQL ServerAuthentication) strSQLDBPassword = "adgangskode" 'Holds the password (for SQL ServerAuthentication) strSQLDBName = "databasenavn" 'Holds the name of the database---Længere nede i konfigurationsfilen har jeg følgende linie, som jeg ikkeforstår, om man skal indsætte noget i eller ej:--- 'Initilise the DB Connection String strCon = "Server=" & strSQLServerName & ";User ID=" & strSQLDBUserName &";Password=" & strSQLDBPassword & ";Database=" & strSQLDBName & ";"---Ved nogen om jeg har lavet noget galt i koderne (databasenavnet,brugernavnet osv er udskiftet til noget fiktivt).Bør vi for øvrigt fortsætte debatten i en anden gruppe, hvis ja, hvilken engrupe (det her har jo egentlig ikke så meget at gøre med indlæggetsoprindelige emne, da emnet har ændret sig til at handle om et helt andetforum)?--/ Andershttp://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Thrane

Dato : 17-10-06 06:42

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote in
message news:4533d4b7$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

'***************************************************************************
[...]

Synes nu gruppen passer fint...

Der er flere forskellige strenge til diverse databaser.
Alle er udkommenteret, undtagen en.
Hvis det er den rigtige, skal du "fylde" dine info i den, ellers udkommanter
den og find den korrekte.
Som sagt ved jeg ikke noget om mySQL...

/Thrane

Fra : Kjeld Holm

Dato : 18-10-06 14:35

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse news:4533d4b7$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> hvilken engrupe (det her har jo egentlig ikke så meget at gøre med
> indlæggetsoprindelige emne, da emnet har ændret sig til at handle om et

Hej Anders.

Jeg bruger også Web Wiz, og havde samme problem som du skitserer ovenfor -
Det hjalp gevaldigt da jeg udskiftede servernavnet (strSQLServerName) til
ip-adressen...

/kjeld

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 18-10-06 19:07

"Kjeld Holm" <kjeld@hocom.dk> skrev i en meddelelse
news:45362d7d$0$13943$edfadb0f@dread15.news.tele.dk ...
> Det hjalp gevaldigt da jeg udskiftede servernavnet (strSQLServerName) til
> ip-adressen...

Tak for info.

Vil det sige, at du udskiftede servername til serverens ip-adresse (kom
eventuelt lige med et eksempel, så jeg er helt med).

Som I kan se, er jeg ved at teste 2 forums, jf. mit indlæg med overskriften
en fil driller mig.

Det drejer sig både om Web Wiz Forums 8.04 (når jeg får det i luften), samt
Snitz Forums 2000, hvor det altså er sidstnævnte, hvor at filen driller mig
da jeg endelig fandt en oversættelse til dansk!

Grunden til, at jeg tester 2 forums er fordi, at jeg er blind, og derfor er
nødsaget til at teste, hvilken et forum der bedst vil arbejde sammen med den
skærmlæser jeg bruger til at orientere mig om hvad der står på skærmen med.

Hvis mine indlæg forvirre i gruppen, så sig endelig til!!!

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

--

/ Anders

Se mere info om mig på min hjemmeside

Fra : Betina Andersen

Dato : 15-10-06 19:22

Thrane skrev:
> [...]
> Har pt. over 23.000 registrede brugere på det og Gert har ret...
> Der er tale om 2-3 filer der skal erstats og de danske oversættelser kan man

Må jeg spørge hvordan den er hastighedsmæssigt med det antal brugere,
for lige nu kører vi et Snitz forum med en hel del brugere på og
hastigheden er mildest talt elendigt og bliver faktisk værre og værre?

mvh Betina

Fra : Thrane

Dato : 15-10-06 22:21

"Betina Andersen" <bccxx6539@vip.invalid> wrote in message

> [...]
> lige nu kører vi et Snitz forum med en hel del brugere på og hastigheden
> er mildest talt elendigt og bliver faktisk værre og værre?

Benytter du Access på den?
Hvis ja, så er det derfor...
Vi startede med Access og det gik helt galt da vi begyndte at få mange
brugere...

Hvad er "en hel del brugere"?

Vores statistik for sidste måned visre noget der ligner:
11.000 unikke besøgende
38.000 besøgende
250.000 sidevisninger og...
alligevel synes jeg ikke der er noget at komme efter nu vi kører SQL.

Du er velkommen til at "kigge forbi"... Hele sitet benytter forummet som
brugerdatabase og er derfor "påvirket" den vej...

/Thrane

Fra : Betina Andersen

Dato : 16-10-06 19:18

Thrane skrev:

> Benytter du Access på den?
Åh nej da Den kører på en mySql

> Hvad er "en hel del brugere"?
Det ved jeg ikke, da jeg ikke har adgang dertil, men det finder jeg lige
ud af

> alligevel synes jeg ikke der er noget at komme efter nu vi kører SQL.

Det ville jeg også gerne men webhotellet understøtter kun Access og
mySql så...

> Du er velkommen til at "kigge forbi"... Hele sitet benytter forummet som
> brugerdatabase og er derfor "påvirket" den vej...

Det vil jeg da gøre, tak.

mvh Betina