Index out of range
Fra : Martin

Dato : 13-10-06 20:29

Er der nogle her der kan hjælpe mig? Jeg har nu kæmpet i flere
dage med dette problem. Jeg skal indsætte noget data i min DB.
Det går også helt fint så længe der ikke er "huller" i mine ID.
Så snart jeg udelader et ID fra tabellen, får jeg følgende fejl

Request object error 'ASP 0105 : 80004005'

Index out of range

/index.asp, line 281

An array index is out of range.

Her er min kode:
if request.QueryString("mode") = "doNew" then
set rsPlayers = conn.execute("select * from Players Where aktiv =
'y'")
do
conn.execute("INSERT into Pratice ([Player],[Type]) Values (" &
rsPlayers("ID") & ", "& request.form(rsPlayers("ID")) &")") <--
line 281
rsPlayers.movenext
Loop While Not rsPlayers.EOF
rsPlayers.close
set rsPlayers = nothing
response.write "All done.."

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 13-10-06 20:31

Glemte lige at skrive at alt data bliver skrevet til DB inden fejlen
opstår

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-10-06 22:33

On 13 Oct 2006 19:29:07 GMT, Martin <mrmanden@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Så snart jeg udelader et ID fra tabellen, får jeg følgende fejl
>
>Request object error 'ASP 0105 : 80004005'

Det er ikke helt gennemskueligt for mig, men du vil nok komme det
nærmere, hvis du
1) lader være med at generere og udføre Sql-en på samme linie
2) Indføjer en If-betingelse, der checker, om der er et "output" fra
din Request.Form.

> [...]

>conn.execute("INSERT into Pratice ([Player],[Type]) Values (" &
>rsPlayers("ID") & ", "& request.form(rsPlayers("ID")) &")") <--

Prøv at dele denne linie lidt op:
intPlayerId = rsPlayers("ID")
intTypeFraForm = Request.Form(intPlayerId)
If et eller andet Then ' Check om værdien er gyldig
strSqlInsert = "INSERT into Pratice ([Player],[Type])" & _
" Values (" & intPlayerId & ", " & intTypeFraForm & ")"
Conn.Execute(strSqlInsert)
End If

>rsPlayers.movenext
>Loop While Not rsPlayers.EOF
>rsPlayers.close
>set rsPlayers = nothing

Husk også:
Conn.Close
Set Conn = Nothing
>response.write "All done.."

Fordelen ved at dele det op er, dels at du får mulighed for at
validere dit input, dels at "fejl i linie 281" bliver lidt mere
præcis.

Good luck!

--
Jørn Andersen,