Operation must use an updateable query - H~
Fra : SpookiePower

Dato : 13-10-06 18:21

Jeg har efter et stykke tid taget asp op igen. Under denne pause har jeg
intet rørt, og da jeg sidst rørte ved asp fungerede alt som jeg afviklede
via IIS. Nu bliver jeg ved med at få denne meddelses hver gang jeg forsøger
at opdatere.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

Jeg kan se fra et tidligere indlæg, at der er hjælp at hente her.
http://databases.aspfaq.com/database/how-do-i-solve-operation-must-use-an-updateable-query-errors.html
Jeg har dog forsøgt at forstå hvad der menes præcist og har prøvet lidt frem
men uden held. Stadig modtager jeg den samme fejl.

Jeg kan forstå at, biblioteket hvor i databasen ligger, selve database-filen og IIS
skal give adgang til at skrive/læse før problemet skulle være løst.

Jeg har sat det op på følgende måde.
www.info.box2600.dk/database.jpg
www.info.box2600.dk/IIS01.jpg
www.info.box2600.dk/IIS02.jpg

Med denne opsætning burde jeg ikke tage højde for at en bruger skal være
tilmeldt en gruppe, som har læse/skrive adgang til databasen o.s.v, som
jeg har forstået det.

Hvad kan jeg ellers prøve ???

--
My PhotoGallery
www.photo.box2600.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-10-06 19:47

SpookiePower wrote:

> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an
> updateable query.
Prøv at kikke i den her artikel
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/175168

Hvor ligger din access database og hvad er sikkerheds indstillingerne
(security settings) for den folder hvor databasen ligger?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : SpookiePower

Dato : 13-10-06 19:57

Peter Lykkegaard wrote:

> Prøv at kikke i den her artikel
> http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/175168
>
> Hvor ligger din access database og hvad er sikkerheds indstillingerne
> (security settings) for den folder hvor databasen ligger?

Jeg kigger på linket. tak.

Jeg er lidt itvivl om hvor jeg ser disse indstillinger, men
brugere jeg stifinder og højreklikker på mappen, vælger
properties, kommer der følgende frem - general, sharing,
web sharing og customize. Under web sharing har jeg afkrydset
alt hvad der afkrydses. Men om det er security settings, ved jeg ikke.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-10-06 20:21

SpookiePower wrote:

> Men om det er security settings, ved jeg ikke.

Slå simple file sharing fra
http://support.microsoft.com/kb/304040

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : SpookiePower

Dato : 13-10-06 21:13

> Slå simple file sharing fra
> http://support.microsoft.com/kb/304040

Perfekt :)

Det var lige præcist det der skulle til.
Det var pga at den pågældende bruger ikke
havde korrekt adgang til databasen.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-10-06 22:18

SpookiePower wrote:

> Det var pga at den pågældende bruger ikke
> havde korrekt adgang til databasen.

Nemlig :)

- Peter

--