timing/benchmarking
Fra : Leif Neland

Dato : 10-10-06 09:03

Hvordan kan man måle millisekunder i klassisk asp?
Jeg vil finde ud af, hvad der tager tid på serveren, om det evt er sql der
er flaskehalsen

Eks:

tstart = millisekunder()
t1 = millisekunder()
set rs=conn.execute(sql)
t2 = millisekunder
tslut = millisekunder()
response.write "Siden blev genereret i "& tslut-tstart & "ms, sql:
"&t2-t1&"ms"

Leif

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-10-06 10:02

Leif Neland skrev:

> Hvordan kan man måle millisekunder i klassisk asp?
> Jeg vil finde ud af, hvad der tager tid på serveren, om det
> evt er sql der er flaskehalsen

Tag et kig her:
<http://classicasp.aspfaq.com/date-time-routines-manipulation/can-i-get-millisecond-accuracy-in-asp.html>
--
Bolig søges. Andel eller leje i Emdrup, Nordvest, Nørrebro,
Søborg eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-10-06 06:09

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Tag et kig her:

<http://classicasp.aspfaq.com/date-time-routines-manipulation/can-i-get-millisecond-accuracy-in-asp.html>

Eller hvis man har kontrol over serveren, kan man forsøge sig med
GetTickCount API'et.

Man kan tilsyneladende ikke benytte API'et direkte, men der er et par
forslag her:
<http://209.85.129.104/search?q=cache:UFPFLVPzVXUJ:www.thescripts.com/forum/thread534323.html+asp+gettickcount&hl=en&ct=clnk&cd=1>

Stig Johansen