Hvor mange poster er fundet
Fra : Kurt G

Dato : 07-10-06 10:31

Det forekommer mig, at jeg et eller andet sted har set, at man kan få at
vide, hvor mange poster der er fundet ved en forespørgsel.
Jeg har en forespørgsel, der hedder:
svar.Open "SELECT * FROM AlleKasser Where "&soegestr&"",Conn
Kan den tilføjes et argument, så jeg får at vide, hvor mange poster der er
fundet?

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-06 11:44

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> svar.Open "SELECT * FROM AlleKasser Where "&soegestr&"",Conn
> Kan den tilføjes et argument, så jeg får at vide, hvor mange poster der er

......... SELECT count(*) as IAlt FROM AlleKasser Where .............

syntaksen kan variere afhængig af hvilken database du bruger

Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-10-06 12:19

Tom Jensen skrev:

> ........ SELECT count(*) as IAlt FROM AlleKasser Where

Ovenstående returnerer antallet af poster - men ikke indholdet af
posterne. Den skal derfor bruges som en ekstra forespørgsel hvis
man også skal have vist indholdet i posterne.

> syntaksen kan variere afhængig af hvilken database du bruger

Count er vist ret standardiseret - jeg kan ikke komme i tanke om
databaser hvor ovenstående ikke vil fungere (med et gyldigt
kriterium efter where).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kurt G

Dato : 07-10-06 12:34

> [...]
>
> Count er vist ret standardiseret - jeg kan ikke komme i tanke om
> databaser hvor ovenstående ikke vil fungere (med et gyldigt

Det vil jeg straks prøve. Tak til jeg begge.
/Kurt

Fra : Michael Zedeler

Dato : 07-10-06 19:00

Kurt G wrote:
> [...]
> svar.Open "SELECT * FROM AlleKasser Where "&soegestr&"",Conn
> Kan den tilføjes et argument, så jeg får at vide, hvor mange poster der er

Hvis svar er et RecordSet, er tallet, du leder efter at finde som
svar.RecordCount.

Se

http://www.w3schools.com/ado/ado_ref_recordset.asp

Mvh. Michael.