Execution of the ASP page caused the Respo~
Fra : Kurt G

Dato : 06-10-06 09:35

Hej.
Jeg har nu fået satabaseopslag til at virke.
Jeg skriver det ud således:

'Gennemløb svar
I = 0
Do
'Udskriv
I = I+1
Response.Write I &" "
Response.Write RecSet.Fields("Kasse") & " "
Response.Write RecSet("Nr") & " "
Response.Write RecSet("Omhandler") & "<br>"
'Næste
RecSet.MoveNext
Loop While Not RecSet.EOF

Egentlig skal det skrives ud i tabelfelter. Det har jeg gjort før med held,
men nu går den ikke.
Selv om jeg kommenterer linierne ud, kommer der alligevel en fejlmelding:
Response object error 'ASP 0251 : 80004005'
Response Buffer Limit Exceeded
/kg/Lektion18.asp, line 0
Execution of the ASP page caused the Response Buffer to exceed its
configured limit.

Det er denne kode, der giver fejlmeldingen. Hvorfor?
[...]

' %>
' <table width="630" tr bgcolor = "<% = farve%>">
' <td width="50"><p align= "center"><% = I %></td>
' <td width="40"><p align="center"><% = RecSet.Fields ("Kasse")%></td>
' <td width="40"><p align="center"><% = RecSet.Fields ("Nr")%></td>
' <td width="500"><p align="left"><% = RecSet.Fields ("Omhandler")%></td>
' </tr>
' </table>
' <%

'Næste
RecSet.MoveNext
Loop While Not RecSet.EOF

/Kurt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-06 10:04

Kurt G skrev:

> Do

[snip]

> RecSet.MoveNext
> Loop While Not RecSet.EOF

Du kan slippe for en fejlmulighed hvis du flytter betingelsen op i
Do-linjen:

Do While Not RecSet.EOF

Loop

Din nuværende kode vil fejle hvis postsættet er tomt (medmindre du
andetsteds tjekker for EOF).

> Selv om jeg kommenterer linierne ud, kommer der alligevel en
> fejlmelding: Response object error 'ASP 0251 : 80004005'
> Response Buffer Limit Exceeded
> /kg/Lektion18.asp, line 0

Er der mange poster i det du vil udskrive?

Du kan prøve at sætte Response.Buffer = False i toppen af filen.

En anden mulighed er at kalde Response.Flush med passende mellemrum
- fx for hver 10. post (tjek om i Mod 10 = 0)
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kurt G

Dato : 06-10-06 11:22

"Jens Gyldenkærne Clausen"
> Du kan slippe for en fejlmulighed hvis du flytter betingelsen op i
> Do-linjen:

> Do While Not RecSet.EOF
----
Er gjort

> Er der mange poster i det du vil udskrive?
Omkring 41.000

> Du kan prøve at sætte Response.Buffer = False i toppen af filen.
Det får jeg ikke lov til.

> En anden mulighed er at kalde Response.Flush med passende mellemrum
Det hjalp, men den bliver noget langsommere af det.
Det går dog nok alligevel.

Tak for hjælpen.
/Kurt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-06 11:38

Kurt G skrev:

> Omkring 41.000

O.k. - så kan jeg godt forstå at du får buffer-problemer. Du bør
overveje at indføre paging (sideinddeling), så du fx viser 100
poster ad gangen.

> Det får jeg ikke lov til.

O.k. - hvilken fejl får du?

> Det hjalp, men den bliver noget langsommere af det.

Den samlede visning af siden burde blive hurtigere, fordi man får
lov at se dele af siden før det hele er behandlet. Men det kan godt
tænkes at den totale tid for at vise siden forøges.