Flytte data fra tabel til tabel og slette ~
Fra : Søren Frederiksen

Dato : 06-10-06 07:24

Jeg har lavet en side hvor medarbejdere kan uploade en opgave til
en hjemmeside (virker fint nok) og på samme side refresher den
min iframe hvert 120 sekund så nye data vises på siden fra
databasen (virker også fint nok)
Hvis nogen skulle være interesseret i at vide hvordan man
refresher en iframe så se her:

<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="120; URL=side.asp">

Nu kommer problemet så, for det skal være muligt for programmøren
at tage opgaven fra tabellen tblnicetohave og flytte den ene
linie til en ny tabel tblneedtohave. Samtidig skulle den gerne
slette den linie der flyttes fra den første tabel (evt ved at
klikke på et lille ikon bagefter).

Det vil sige at begge ting behøver ikke ske på samme tid, men vil
da være bedst.

Er der nogen der har et kodeeksempel til denne funktion ?

Begge tabeller indeholder de samme feltværdier: ID, Produkt,
Beskrivelse og Dato.

Jeg har forsøgt med følgende uden held:

strSQL = "INSERT INTO " & tblneedtohave & " SELECT * FROM " &
tblnicetohave & ""
con.execute(strSQL)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-06 09:02

Søren Frederiksen skrev:

> Begge tabeller indeholder de samme feltværdier: ID, Produkt,
> Beskrivelse og Dato.

Er id et autonummerfelt? I så fald kan du ikke bare indsætte
værdier i feltet.

Hvis du kun indsætter i den ene tabel, kan du lade id-feltet være
et "normalt" talfelt i den anden.

> strSQL = "INSERT INTO " & tblneedtohave & " SELECT * FROM " &
> tblnicetohave & ""
> con.execute(strSQL)

Og hvilken fejl får du?

Hint: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-10-06 18:34

On 06 Oct 2006 06:23:41 GMT, Søren Frederiksen <sf@infocd.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der har et kodeeksempel til denne funktion ?
>
>Begge tabeller indeholder de samme feltværdier: ID, Produkt,

Jeg synes, det er en ret uhensigtsmæssig måde at løse opgaven på.
Det vil være langt nemmere for dig kun at have én tabel og så tilføje
et simpelt ja/nej felt, som indikerer, om den er "need" eller "nice".

Så skal du bare modificere din forespørgsel en smule, når du vil
trække data ud, så der checkes om der er sat kryds i ja-nej-feltet.

Evt. kan du raffinere det en smule mere ved at gøre ja/nej-feltet til
et tal-felt, hvor du så kan have flere status-tilstande.
Fx hvis den skal slettes, behæver du ikke slette den i tabellen, men
blot give den et andet tal. Så er det lynhurtigt at genetablere, hvis
der bliver "slettet" i databasen ved en fejltagelse.
Eller hvis bestemte opgaver kun skal være for en snæver kreds, så får
de et bestemt tal osv.

Det er altid en advarsel om, at man måske har en forkert
tabel-struktur, hvis man har de samme eller lignende data liggende
flere steder

Good luck!

--
Jørn Andersen,