Frustation!!!
Fra : Kurt G

Dato : 05-10-06 20:31

Jeg bøvler stadig med at åbne/bruge databaser.
For at komme til et 'rent' punkt har jeg forsøgt med lektion18, som ser
således ud:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<head>
<title>Lektion18</title>
</head>
<%
Dim DSN
DSN = "Driver={Microsoft Access Driver(*.mdb)};DBQ="&
Server.MapPath("db/tutorial.mdb")
Response.write(DSN)
Conn.Open DSN
%>

Jeg har kopieret den originale database op under /db/.

Her kommer fejlmeldingen:
Microsoft VBScript compilation error '800a0408'
Invalid character
/kg/Lektion18.asp, line 11
DSN = Driver={Microsoft Access Driver(*.mdb)};DBQ="&
Server.MapPath("db/tutorial.mdb")
-------------^Så vidt jeg kan se har jeg skrevet korrekt af.Nogen
forslag?/Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 21:01

Ligger DB som en undermappe under den mappe hvor ASP siden kører fra..?
I så fald er koden okay. Hvis DB er en mappe på niveau med din HTTP mappe,
så du egentlig skal en mappe tilbage for at komem ind i DB, så skal du også
skrive stien sådan:

"../db/tutorial.mdb"

Giver det mening?

- Jakob

Fra : Kurt G

Dato : 05-10-06 22:03

"Jakob Lund Krarup" <kr-snabela-rup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I så fald er koden okay. Hvis DB er en mappe på niveau med din HTTP mappe,
> så du egentlig skal en mappe tilbage for at komem ind i DB, så skal du

Den ligger vel egentlig parallelt med.
Strukturen er således:
www.hjemmeside.dk/db/turorial.db Databasen
www.hjemmeside.dk/KG/Lektion18.asp

De to prikker er for at gå en mappe op?

/Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-06 18:20

> De to prikker er for at gå en mappe op?
Jeps - de to prikker er for at gå en mappe op. Det er nemlig ikke muligt at
komme til DB mappen via din hjemmeside for folk der ikke har FTP adgang, da
DB mappen er lagt "bag" den mappe som selve hjemmesidestrukturen starter i.

Derfor skal din ASP side navigere et niveau tilbage og ind i DB mappen.

Fra : Kurt G

Dato : 05-10-06 22:12

> [...]
> I så fald er koden okay. Hvis DB er en mappe på niveau med din HTTP mappe,
> så du egentlig skal en mappe tilbage for at komem ind i DB, så skal du

Jeg prøvede at indsætte de to prikker og så var linie 11 OK, men der er nu
en ny fejlmelding:

" Driver={Microsoft Access Driver(*.mdb)};DBQ= serverens rod mm
\hjemmesiden\db\tutorial.mdb
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default
driver specified
/kg/Lektion18.asp, line 13

/Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-06 18:22

Hej Kurt

Det er en god idé ikke at skrive stien til databasen absolut, som f.eks.
"C:\mappe\mappe\fil.mdb"
..- men i stedet lade Server.MapPath metoden finde den absolutte sti og
angive den relativt i din fil.
På den måde kan du flytte løsningen til en anden mappe, eller server og det
fungerer alligevel.

Følgende burde virke:

Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("../db/tutorial.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

Hvad siger siden til det?

Venligste hilsener - Jakob