links ved paging af mapper
Fra : ib petersen

Dato : 04-10-06 18:49

Total asp-novice søger hjælp - endnu engang ! Er der en af jer
eksperter der kan give et lille tip om dette problem.

Kan man linke til en bestemt fil ved paging af mapper, når man
laver link til undermapperne ??

Response.Write("<h3>Mapper</h3>")
for each x in fo.SubFolders
next

er det muligt at indsætte href. så der kan åbnes en bestemt fil
i alle undermapperne når scriptet viser de underliggende mapper
??

Kan ikke rigtigt gennemskue hvordan jeg gør.

Tak for jeres værdifulde assistance ved tidligere indlæg, I har
gjort det meget lettere at forstå hvad ASP kan gøre.

Hilsen
ib

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 20:33

Hej Ib

Jeg er ikke helt med på hvad du mener når du skriver
> Kan man linke til en bestemt fil ved paging af mapper, når man
> laver link til undermapperne ??
Mener du om man kan få alle links til at pege på én fil i undermapper,
eller...?

Jeg har lavet et funktionsbibliotek, der letter meget af denne slags arbejde
i ASP.
Det ligger her: http://www.jake.dk/programmering/asp
På den måde kan man blot inkludere funktionsfilen i sine ASP sider og så
bruge de ønskede funktioner uden at skulle kode en masse selv.

Du kan jo se om det er anvendeligt for dig.
Ellers så smid et indlæg igen - så må vi knække nødden på anden vis : )

Venligste hilsener - Jakob

Fra : ib petersen

Dato : 04-10-06 22:34

Jakob Lund Krarup wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej Ib
>
> Jeg er ikke helt med på hvad du mener når du skriver
> Mener du om man kan få alle links til at pege på én fil i undermapper,
> eller...?

Hej Jacob

Ok - det var ikke beskrevet helt klart.

Det drejer sig om flg: Det script viser jo hvad der ligger i mappen, og med
mulighed for at klikke på mappen så den åbner. Nu ville jeg gerne have det sådan
at når jeg
klikker på hver enkelt mappe, så linker dette klik til en anden asp-side i den
underliggende mappe.
Sådan at man også der får vist hvilke filer og evt. mapper der ligger der.

Håber at det er lidt mere klart nu.

Eks.: scriptet viser 3 mapper .
mappe 1 - hvori der ligger en fil (xxx.asp)
mappe 2 - hvori der ligger en fil (xxx.asp)
osv. alt efter hvor mange mapper der er.
Disse xxx.asp filer ville jeg så have til at åbne, når jeg klikker på linket og
ikke bare
selve mappen. Har prøvet at lave denne a href - ved at angive sti og filnavn,
men så er det den samme fil i den samme mappe der linkes til og ikke filerne i
de forskellige mapper.
Undskyld den lidt lange forklaring, men vidste ikke hvordan jeg skulle forklare
det,
og da filerne ligger på min hjemme pc, kan jeg ikke lave et link til det.
Håber det gav en forklaring der kunne tydes.

hilsen ib

PS: Har ikke fået prøvet dit funktionsbibliotek endnu, men tak for tilbuddet.

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 18:32

Der er nogle fikse scripts her, som fungerer som en stifinder på en
hjemmeside:
http://hotscripts.com/ASP/Scripts_and_Components/File_Manipulation/File_Management/index.html

Ellers så er der lige præcis to metoder i mit bibliotek der laver alle
mapper hhv. alle filer i en mappe om til links på siden.

Du kan jo prøve at kigge : )

Fra : ib petersen

Dato : 07-10-06 21:50

Hej Jakob

Tak for din vedholdenhed, det er virkeligt pænt af dig at prøve at hjælpe en nybegynder som
mig.
Jeg har set på dit bibliotek og ja, der er ihvertfald 2 jeg kan bruge, men de løser bare ikke
det
problem jeg har. Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal beskrive det - men prøver alligevel.

Med nedenstående metode, vises alle filer og mapper i pågældende mappe hvor scriptet ligger.
Det jeg prøver at finde ud af er flg.
Kan man få koden:

for each x in fo.SubFolders
til at pege på en fil der ligger i de mapper der bliver vist med ovennævnte script.
F.eks:
så når man klikker på de viste mapper, så åbnes denne fil index.asp i den mappe man klikker på
???

Håber at jeg har fået forklaret det lidt bedre denne gang - ellers må jeg vel bare opgive det.

Endnu engang tak for din hjælp indtil nu, håber ikke at jeg er for vanskelig

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-10-06 22:13

On 07 Oct 2006 20:49:51 GMT, ib petersen <ibber@comxnet.dk> wrote:

>Kan man få koden:
>
>for each x in fo.SubFolders
>til at pege på en fil der ligger i de mapper der bliver
>vist med ovennævnte script.

Ja.

>F.eks:
>så når man klikker på de viste mapper, så åbnes denne fil
>index.asp i den mappe man klikker på
>???

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : ib petersen

Dato : 08-10-06 14:08

> Good luck!
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Hej Jørn

Tusind tak for hjælpen, nu virker det som det skal, det var rart -
Havde ellers prøvet at skrive sådan, men havde kludret lidt i det
med ( anførselstegnet ), så kan man jo lære det - ka man !

Endnu engang tak !