Nogen, der bruger asp i forbindelse med ud~
Fra : Kurt G

Dato : 02-10-06 12:09

Jeg prøver at få forbindelse til min database hos WEB10, men det vil ikke
rigtig lykkes.
Er der nogen her, der har erfaring med firmaets server og asp?

Mvh Kurt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-10-06 12:23

Kurt G skrev:

> Jeg prøver at få forbindelse til min database hos WEB10, men
> det vil ikke rigtig lykkes.

Hvordan vil det ikke lykkes? Får du en fejl - og i givet fald
hvilken?

En mulig årsag (rent gæt): Web10 kører linux-asp og du prøver at
forbinde til en Access-database.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kurt G

Dato : 02-10-06 12:39

Jens Gyldenkærne Clausen
> En mulig årsag (rent gæt): Web10 kører linux-asp og du prøver at
> forbinde til en Access-database.

Jeg får denne fejlmelding:

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xae8 Thread 0xaec
DBC 0x1f5804ec Jet'.

/kg/Test2.asp, line 9

Linie 9 ser således ud:
database.Open "DBQ="&
server.mappath("db/AlleKasser.mdb")&";Driver={Microsoft Access Driver
(*.mdb)}"

I deres vejledning står der således:
Din database skal uploades til DB-kataloget, for at opnå skriveadgang.
Forbindelsen i f.eks. ASP skal se ud i stil med nedenstående:
<%
set conn = server.createobject("ADODB.connection")
conn.Open "DBQ=" & server.mappath("db/database.mdb") & ";Driver={Microsoft
Access Driver (*.mdb)}"

SQL = "select * from tabelnavn"
set RS = conn.execute( SQL )
%>

Hvad er forøvrigt RS i "set RS"

/Kurt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-10-06 12:51

Kurt G skrev:

> /kg/Test2.asp, line 9

Din fil ligger i mappen kg.

> Linie 9 ser således ud:
> database.Open "DBQ="&
> server.mappath("db/AlleKasser.mdb")&";Driver={Microsoft Access
> Driver (*.mdb)}"

Server.mappath fortolker derfor db/AlleKasser.mdb som
/kg/db/AlleKasser.mdb - som ikke er det sted din database ligger.

Prøv i stedet at give den absolutte sti til din base:
/db/AlleKasser.mdb

> Hvad er forøvrigt RS i "set RS"

RS er i princippet bare et variabelnavn - det kunne lige så godt
være objRS, myRS, records eller hulahopring. Men det der bliver
lagt over i variablen er et postsæt (engelsk: recordset) - og
derfor er det meget almindeligt at anvende rs eller evt. objRS som
variabelnavn.

Fra : lars

Dato : 02-10-06 13:05

Jeg bruger WEB10

Og ja, filen skal ligge i "db" mappen. pga. skriv/læse adgang. (sikkerhed)

Lars

Fra : Kurt G

Dato : 02-10-06 15:52

"lars" <lkj002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger WEB10
>
> Og ja, filen skal ligge i "db" mappen. pga. skriv/læse adgang. (sikkerhed)
>
> Lars

Hvordan ser din linie til åbning af databasen ud?

/Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 12:44

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

> Jeg prøver at få forbindelse til min database hos WEB10, men det vil ikke
> rigtig lykkes.
> Er der nogen her, der har erfaring med firmaets server og asp?
Har ikke erfaring med Web10´s server...
Har du det rigtige abbonnement - der er 2 forskellige - det ene understøtter
ikke Access...
Vis lidt af din aspkode...hvor du connecter til databasen...
Evt. fejlmelding...
Bjarne

Fra : Kurt G

Dato : 02-10-06 13:24

"bsn"
> [...]
> understøtter ikke Access...
> Vis lidt af din aspkode...hvor du connecter til databasen...

Det er en windows server.

Nu har jeg flyttet databasen ind i samme dir som test2.asp, og får igen
denne fejlmelding:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xae8 Thread 0x16d4
DBC 0x1f66cf54 Jet'.
/kg/Test2.asp, line 9

Linie 9 ser nu således ud:
database.Open "DBQ=AlleKasser.mdb "&";Driver={Microsoft Access Driver
(*.mdb)}"

Ændrer jeg linie 9 til:
database.Open "AlleKasser.mdb "&";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
får jeg i stedet denne fejlmelding:

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default
driver specified

så der var nok forbindelse til databasen før.

/Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 14:21

> [...]
> /kg/Test2.asp, line 9
>
> Linie 9 ser nu således ud:
> database.Open "DBQ=AlleKasser.mdb "&";Driver={Microsoft Access Driver
Databasen skal ligge i db folderen.

Har du prøvet Jens's forslag...
"Prøv i stedet at give den absolutte sti til din base:
/db/AlleKasser.mdb"

Altså:
database.Open "DBQ=db/AlleKasser.mdb "&";Driver={Microsoft Access
Driver(*.mdb)}"

Bjarne

Fra : Kurt G

Dato : 02-10-06 15:51

"bsn"
> [...]
> /db/AlleKasser.mdb"
>
> Altså:
> database.Open "DBQ=db/AlleKasser.mdb "&";Driver={Microsoft Access

Ja, det giver denne fejl (som jeg ikke har set før):

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4e'
Operation was canceled.
/kg/Test2.asp, line 9

Stadig linie 9.

/Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-10-06 19:58

On Mon, 2 Oct 2006 15:20:43 +0200, "bsn" <bsnsnabelaoncabledotdk>
wrote:

> [...]
>/db/AlleKasser.mdb"
>
>Altså:
>database.Open "DBQ=db/AlleKasser.mdb "&";Driver={Microsoft Access

Du mener vel:
database.Open "DBQ=" & Server.MapPath("/db/AlleKasser.mdb") &
";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
(på én linie)

>database.Open "DBQ=db/AlleKasser.mdb "&";Driver={Microsoft Access
>Driver(*.mdb)}"

Men lige et spørgsmål:
Ligger "db"-mappen som en undermappe til "www"-mappen (eller "wwwroot"
eller hvad din web-rod nu hedder)? Eller ligger de på samme niveau?
For hvis den ligger uden for webscope, skal der lidt andre tricks til
med nyere server-software.

I øvrigt kan jeg anbefale at gemme dsn-strengen i sin egen variabel og
så udskrive den - så er det nogle gange lettere at se, om den er
rigtig. Altså:

strDsn = "DBQ=" & Server.MapPath("/db/AlleKasser.mdb") &
";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
(på én linie)
Response.Write strDsn

Og bagefter:
database.Open strDsn

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kurt G

Dato : 03-10-06 10:01

"Jørn Andersen"
Nej, det var faktisk som jeg skrev:
> [...]
> eller hvad din web-rod nu hedder)? Eller ligger de på samme niveau?
> For hvis den ligger uden for webscope, skal der lidt andre tricks til
Mappestrukturen er:
www.hjemmeside.dk/db/database.db Databasen
www.hjemmeside.dk/KG/Test1.asp Kalder test2.asp
www.hjemmeside.dk/KG/Test2.asp Laver databaseopslag

> [...]
> rigtig. Altså:
> strDsn = "DBQ=" & Server.MapPath("/db/AlleKasser.mdb") &
> ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

Det har jeg prøvet og det giver fejlmeldingen:

Strengen er: BDQ=[serverens adresse]\db\AlleKasser.mdb ;Driver={Microsoft
Access Driver (*.mdb)}
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4e'
Operation was canceled.
/kg/Test2.asp, line 10
og den er set før med en direkte adressering.

/Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 03-10-06 11:48

> [...]
> Operation was canceled.
> /kg/Test2.asp, line 10
> og den er set før med en direkte adressering.

Det havde været nemmere, hvis jeg havde haft en liste over fejlmeldingerne.
Jeg har fundet ud af, at databasen var åben fra de andre gange jeg har
prøvet at åbne den.
Nu starter jeg med at lukke den og så kom den videre (til en anden fejl, men
den går jeg så i krig med).
Jeg ved godt, at jeg skal slutte med at lukke i stedet for at starte med
det.

Tak for jeres tålmodighed!
Mvh Kurt