Server online ???
Fra : L@rs

Dato : 02-10-06 08:56

Hej !

Har forsøgt tidligere, at spørge... Men prøver igen...

Hvordan kan jeg undersøge om en anden server/computer er online ???
Kan man ikke undersøge det ved hjælp af en ASP kode ???

mvh.
Lars

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-10-06 09:39

On Mon, 2 Oct 2006 09:55:31 +0200, "L@rs" <lkj002@hotmail.com> wrote:

>Hvordan kan jeg undersøge om en anden server/computer er online ???
>Kan man ikke undersøge det ved hjælp af en ASP kode ???

Hvis din server har installeret en HTTP-komponent, skulle det kunne
lade sig gøre. Har ikke selv haft behovet, så jeg kan ikke sige
præcist hvordan. Check dokumentationen eller håb på, at en anden
svarer

Mit eget webhotel (Wannafind) har AspHTTP, hvor dokumentation er her:
<url: http://www.serverobjects.com/comp/asphttp3.htm>
- og hvor html.dk har et par fine instruktioner:
<url: http://www.html.dk/scripts/asp/00008/>
<url: http://www.html.dk/scripts/asp/00009/>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 10:22

"L@rs" <lkj002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news3Ug.3$663.0@news.get2net.dk...
> Hej !
>
> Har forsøgt tidligere, at spørge... Men prøver igen...
>
> Hvordan kan jeg undersøge om en anden server/computer er online ???
> Kan man ikke undersøge det ved hjælp af en ASP kode ???

Lidt mere forklaring om hvad du skal bruge det til ville måske hjælpe...

Skal du bare vide om maskinen er tændt, kan dette gøres fra DOS-promt:

Ping xxx.xxx.xxx.xxx
eller
Ping www.domæne.dk

Neuhafen

Fra : lars

Dato : 02-10-06 11:14

Jeg har et web hotel hvor jeg har en hjemmeside.
Har store filer på min server/pc hjemme for, at spare
plads på hotellet.

Men vil så gerne have min hjemmeside til at checke om
min hjemmeserver er online... Hvis ikke, skal brugeren
sendes til en anden side... En form for fejlmeddelse.

eks. "filserveren er ikke online i øjeblikket, prøv igen senere"

lars

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 12:33

> [...]
>
> Hvordan kan jeg undersøge om en anden server/computer er online ???
> Kan man ikke undersøge det ved hjælp af en ASP kode ???

Google:
http://classicasp.aspfaq.com/general/how-do-i-execute-a-ping-command-from-asp-and-retrieve-the-results.html
Bjarne

Fra : L@rs

Dato : 02-10-06 21:12

Tak for linket... Men når jeg kopiere koden og uploader den til mit
hotel (web10) - Så sker der ingenting, altså bare en fejlmelding
Har f.eks. kaldt filen "test.asp"

Hvad gør jeg forkert ???

Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-10-06 22:03

On Mon, 2 Oct 2006 22:12:16 +0200, "L@rs" <lkj002@hotmail.com> wrote:

>Tak for linket... Men når jeg kopiere koden og uploader den til mit
>hotel (web10) - Så sker der ingenting, altså bare en fejlmelding
>Har f.eks. kaldt filen "test.asp"
>
>Hvad gør jeg forkert ???

Du vil nok have større chancer for et meningsfuldt svar, hvis du fx
oplyste, hvad fejlmeldingen sagde. Der er kun få synske i denne
gruppe.

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--