skriv til teskstfil
Fra : Jens-Ole Jensen

Dato : 01-10-06 12:02

hej , jeg er helt ny på asp.

Jeg har gået alle tutorials intil lektion 16 igennem, og fået det
til at virke.
men lektion 16 eksempel 1, vil simpelhen ikke virke, det er helt
klart linien
"Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2)"

som driller, 2 tallet skulle jo betyde ForWriting,
men hvad end jeg gør vil det ikke virke.

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion16.asp

Er der nogen som har et par minutter til evt. at fortælle mig,
hvad problemet er.

1000 tak.
Med venlig hilsen
Jens-Ole

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-10-06 14:00

On 01 Oct 2006 11:01:35 GMT, Jens-Ole Jensen <jens-ole@jensen.mail.dk>
wrote:

>hej , jeg er helt ny på asp.

Velkommen til!

> [...]
> "Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2)"
>
>som driller, 2 tallet skulle jo betyde ForWriting,
>men hvad end jeg gør vil det ikke virke.

Hvordan vil det ikke virke?
Får du en fejl? (hvilken?)

Har du læst de øverste linier:
"I den forrige lektion læste vi fra en tekstfil. I denne lektion vil
vi istedet skrive til en tekstfil.

Metoderne ligner til forveksling hinanden, men der er en meget
væsentlig forskel: Du skal have skriverettigheder til filen. Dette vil
i praksis sige at filen skal ligge i en folder, hvor rettighederne er
sat på den rigtige måde."

Bare et gæt, indtil du fortæller, hvordan det "ikke virker".

NB: Jeg har indtryk af, at du tror, at alle i nyhedsgrupperne "er på
html.dk" - sådan er det ikke, kig evt.:
<url: http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens-Ole Jensen

Dato : 01-10-06 16:20

Hej Jørn
Tak for dit svar og ja, du havde ret i, det var rettigheder,

Det var mig der ikke kunne tyde følgende fejl.
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A0046)
Tilladelse nægtet
/ole.asp, line 10

Efter dit svar rodede jeg så en del med rettighederne, og endte med at
dele mappen før jeg kunne give skrivrettigheder, og så fik jeg det
endelig til at virke. Så jeg må fremover være mere opmærksom på fil og
mappe rettigheder.
1000 tak for hjælpen
Jens-Ole Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-10-06 19:51

On 01 Oct 2006 15:19:43 GMT, Jens-Ole Jensen <jens-ole@jensen.mail.dk>
wrote:

>Tak for dit svar og ja, du havde ret i, det var rettigheder,

Velbekomme!

Vær opmærksom på, at den bruger, der skal have rettigheder, er den,
der hedder IUSR_[maskinnavn] - altså, hvis din maskine hedder "MADS",
er det brugeren IUSR_MADS.
Og er det fx en (Access-)database, skal man sikre sig, at både mappen
og filen, der skal have rettigheder.

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--