Hvorfor startes der en kopi op?
Fra : Kurt G

Dato : 29-09-06 20:12

Jeg har en sider, der hedder soegeramme.asp.
Når jeg trykker på 'submit'-knappen starter der en side op, der er nøjagtig
magen til.

Koden ser således ud:
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<head>
<title>Soegeramme</title>
<base target="SoegeResultat.asp">
</head>
notater</font></b>

<form name="form1" method="get" action "SoegeResultat.asp">
Gruppe:&nbsp;
<Input type="Text" name="gruppe" value= "<%=gp%>" size="5">&nbsp;
Seddel nr:&nbsp;
<Input type="Text" name="innr" value= "<%=nr%>" size="5">&nbsp;
Omhandler:&nbsp;
<Input type="Text" name="omhandler" value= "<%=omh%>" size="30">&nbsp;
<Input type="submit" name="soeg" value="Start søgning">&nbsp;<br>
</form>

Linien <base target="SoegeResultat.asp"> burde vel starte siden
SoegeResultat.asp?
Linien <form name="form1" method="get" action "SoegeResultat.asp"> skal vel
sørge for at bringe data med?

Hvad er galt?

Mvh Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-09-06 20:35

On Fri, 29 Sep 2006 21:11:43 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

>Jeg har en sider, der hedder soegeramme.asp.
>Når jeg trykker på 'submit'-knappen starter der en side op, der er nøjagtig
>magen til.

Jeg ved ikke, om det er årsagen, men du mangler et lighedstegn:
><form name="form1" method="get" action "SoegeResultat.asp">

... action="SoegeResultat.asp"

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kurt G

Dato : 29-09-06 21:05

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke, om det er årsagen, men du mangler et lighedstegn:
> ... action="SoegeResultat.asp"
> Good luck!
> Jørn Andersen,
> Brønshøj
Det prøvede jeg også, men det gør ingen forskel.

Men jeg har fundet ud af noget andet:
Når jeg i editoren har valgt "Normal" visning, højreklikker på siden og ser
på sideegenskaber, står der under Destignationsramme: soegeside.asp.
Det er for mig mærkeligt, hvor den oplysning stammer fra, den er ikke
synlig, bår man ser i "HTML"-visning!

Hvis jeg der i stedet under "Almindelige destinationer" i stedet vælger 'Nyt
vindue', skriver den _blank som distination.
Når det er gjort, virker det som det skal, siden 'SoegeResultat.asp'
starter.
Men jeg forstår stadig ikke, hvor disse oplysninger gemmes, når de ikke kan
ses i HTML-koden.

Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-09-06 21:38

On Fri, 29 Sep 2006 22:05:18 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

>Men jeg har fundet ud af noget andet:
>Når jeg i editoren

Ahh - jeg havde overset:

> [...]
>starter.
>Men jeg forstår stadig ikke, hvor disse oplysninger gemmes, når de ikke kan

Det er problemet med den slags editorer, at man glemmer at kigge i den
egentlige kode, men i en eller anden "filtreret" udgave af den.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj