Gemme et Multidimensional Array
Fra : j p

Dato : 29-09-06 13:21

Hvis jeg har er Multidimensional array som hedder myarray(2,50)
hvordan kan jeg gemme indholdet i en mysql database ?

mvh

JP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 20:52

Hej JP

Kan du forklare lidt mere.
F.eks. hvilken type data ligger i arrayet, og skal der kunne ligge flere af
arrays'ene i databasen samtidigt?

Venligste hilsener - Jakob

Fra : j p

Dato : 29-09-06 22:44

Jakob Lund Krarup wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Kan du forklare lidt mere.
> F.eks. hvilken type data ligger i arrayet, og skal der kunne ligge flere af

Hej

Der ligger navn , Timer , titel
Erik , 30 , Leder
Kim , 45 , Elev

o.s.v.

Der ligger ikke mere i databasen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 18:31

Så vil jeg tro at en tabel PERSON med kolonnerne

ID int, auto_increment
NAVN varchar(50)
TIMER smallint
TITEL varchar(10)

kan klare det, hvis det skal være simpelt.

For at indsætte:

dim navnet, timerne, titlen, sql
navnet = "Ib"
titlen = "Elev"
timerne = 56
sql = "INSERT INTO person (navn, timer, titel) VALUES ('" & navnet & "', " &
timerne & ", '" & titlen & "')"

for at slette

dim sql, id
id = 5
sql = "DELETE FROM person WHERE id=" + id

for at ændre

dim sql, navnet, timerne, titlen, id
navnet = "Hans"
timerne = 8
titlen = "Chef"
id = 3
sql = "UPDATE person SET navn = '" & navnet & "', timer = " & timerne & ",
titel ='" & titlen & "' WHERE id=" & id

Venlig hilsen - Jakob Lund Krarup (MCSD.Net)
--
mail: KR snabela RUP punktum DK
http://www.dotnetteacher.dk - .net programmering

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 18:41

Nårhja - du spurgte også om hvordan arrayet skulle gemmes : )

dim personerne(2,50)

'kode der lægger personer i arrayet
personerne(0,0) = "Ib" 'navn
personerne (1,0) = 4 'timer
personerne(2,0) = "Elev" 'titel

'etc. etc. etc.
dim navnet, timerne, titlen, sql

For counter = 0 to ubound( personerne, 2)
navnet = personerne(0, counter)
titlen = personerne(1,counter)
timerne = personerne(2, counter)
sql = "INSERT INTO person (navn, timer, titel) VALUES ('" & navnet & "',
" & timerne & ", '" & titlen & "')"
conn.execute(sql) 'bruger forbindelsen til at udføre SQL'en
next