Vis nyheder i flash igennem asp og access ~
Fra : søren

Dato : 27-09-06 14:20

Hvordan helt præcist viser jeg nyheder fra en access database af
og igennem asp og videre i Flash 8.

Jeg har igennem længere tid kæmpet med at finde ud af dette, men
uden held. Jeg håber meget på at der sidder nogle kloge mennesker
herinde som kan give mig et par kode eksempler på dette.

Selve databasen kan jeg godt lave jeg skal bare vide hvordan
jeg fremviser nyhederne i flash og henter informationen fra asp
af.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-09-06 15:00

søren skrev:

> Selve databasen kan jeg godt lave jeg skal bare vide hvordan
> jeg fremviser nyhederne i flash og henter informationen fra asp
> af.

Visningen i flash får du nok bedst hjælp til i flash-gruppen -
dk.edb.internet.webdesign.flash. Men mht. til at gøre databasens
oplysninger tilgængelige for flash, kan du godt få et tip.

Jeg ved at flashfiler kan læse xml-data - og du kan generere en
xml-fil med oplysninger fra en database via asp (husk bare at sætte
content-type korrekt).

Flash-filens opbygning bestemmer hvordan dine xml-data skal
formateres - og så er det bare at lave en asp-fil der kan generere
koden korrekt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til