Problemer med side med rammer og asp-kode
Fra : Kurt G

Dato : 26-09-06 19:48

Jeg forsøger at lave en side, der skal have to vandrette frames.
I den øverst skal der være en søgeformular med tre søgefelter.
I den nederste frame skal resultatet af søgningen vises.

Jeg har inden dette lavet en enkelt side, hvor søgeformular og resultat er
på een side. Den virker OK.

Nu har jeg gjort et forsøgt ved at lave en side (noter.htm), hvor jeg har to
frames.
I den øverste frame (soegeramme.asp) er der lavet tre inputfelter, bortset
fra lidt kode til at huske søgekriterierne i inputfelterne er der ingen
..asp-kode.
I den nederste (soegeresultat.asp) vises resultatet. Her er der næsten kun
asp-kode, det meste er genbrug fra den side, der virker.

Det virker ikke helt; den øverste er OK, bortset fra at .asp-koden stadig
vises i inputrammerne.
I den nederste ramme virker intet tilsyneladende, der skrives bl.a., at
siden ikke kan vises/ikke er tilgængelig. Der er ingen information om
fejlkoder i forbindelse med asp.

- Jeg er i tvivl om, hvorvidt det er rigtigt med navngivningen noter.htm,
soegeramme.asp og soegeresultat.asp?
- Hvis ikke, hvordan gør man så?

Jeg har prøvet at kopiere koden herind, men det ser forfærdeligt ud. Må man
vedhæfte en fil med koden?

Mvh Kurt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-06 21:06

Kurt G skrev:

> Jeg forsøger at lave en side, der skal have to vandrette
> frames. I den øverst skal der være en søgeformular med tre
> søgefelter. I den nederste frame skal resultatet af søgningen
> vises.

Hvad er grunden til at du vil anvende rammer?
Der en en del problemer forbundet med den slags:
   <http://www.html-faq.dk/2009.asp>

> Nu har jeg gjort et forsøgt ved at lave en side (noter.htm),
> hvor jeg har to frames.

Husk i den forbindelse at du skal sætte target på din form hvis
resultatet skal vises i en anden ramme end den der indeholder
formen.

> Det virker ikke helt; den øverste er OK, bortset fra at
> .asp-koden stadig vises i inputrammerne.

Mener du at man kan se asp-koden i browseren? Det tyder på et
alvorligt problem.

Har du et link til siden?

> Jeg har prøvet at kopiere koden herind, men det ser
> forfærdeligt ud. Må man vedhæfte en fil med koden?

Nej. Det bedste du kan gøre er at linke til din side. Man kan
selvfølgelig ikke se asp-koderne, men man kan se eventuelle
fejlmeddelelser, samt hvordan du har sat de tre filer sammen.

Hvis det er væsentligt at lægge asp-koden op, kan du benytte
<http://pastebin.com/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kurt G

Dato : 26-09-06 21:43

"Jens Gyldenkærne Clausen"
> Hvad er grunden til at du vil anvende rammer?
For at få søgeformularen til at blive på siden, selv om der blades ned i
svaret. Desuden er kolonneoverskrifterne nederst i remmen. Der kan forekomme
flere hundrede linier i svaret.
Jeg skulle måske gøre noget i retningen af sidevalg, som det der gøres på
google, men det har jeg altså ikke valgt (endnu)!
Er der bedre måder at opnå dette på?

> Husk i den forbindelse at du skal sætte target på din form hvis
> resultatet skal vises i en anden ramme end den der indeholder
> formen.
Det er jeg ikke helt med på:
Target på den øverste ramme er sat til den ramme, som noter.htm (og dermed
begge de to andre rammer) er i. For nederste ramme (soegeresultat.asp) står
der >base target="_self">
I øverste ramme er der en linie med:
<Form name="form1" method="get" action "soegeresultat.asp">
Er det ikke denne linie, der dirigerer søgekriterierne til den nederste
ramme?

> Mener du at man kan se asp-koden i browseren? Det tyder på et
> alvorligt problem.
Inde i den ene ramme, hvor man skal skrive sit input, står der<%=gp%> og
noget lignende.

> Har du et link til siden?
Ikke i øjeblikket, jeg kører på en lokal kopi af side.
Det dur nok ikke at lægge det op, for min nuværende udbyder understøtter
ikke Access, som jeg har benyttet til forsøgene.
Men jeg kan lægge koden op på en side som tekst, når det er gjort får I en
link dertil.

/Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 26-09-06 22:08
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-06 22:10

Kurt G skrev:

> For at få søgeformularen til at blive på siden, selv om der
> blades ned i svaret.

Hvis det er ønskeligt at have formularen fast på skærmen, kan det
laves med position: fixed (+ et passende hack til IE6-) - men jeg
ville nok foretrække at have fuld skærmplads til resultaterne når
man bladrer (evt. kombineret med et top-link i bunden af siden).

> I øverste ramme er der en linie med:
> <Form name="form1" method="get" action "soegeresultat.asp">

Det er netop her du skal indsætte target. Formen ved ikke selv at
den er del af et rammesæt, så uden target vil soegeresultat.asp
åbne i den ramme hvor formen er.

> Inde i den ene ramme, hvor man skal skrive sit input, står
> der<%=gp%> og noget lignende.

Det kunne være noget bøvl med anførselstegn i input-elementer, men
det er ikke til at sige uden at se siden online.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kurt G

Dato : 27-09-06 07:54

Jeg kommer til at tænke på, at problemet måske er, at IIS-serveren på min
maskine måske ikke kan se disse sider.
Ved mine oprindelige fosøg med .asp skulle siderne jo ligge på
c:\inetpub\wwwroot\ for at virke.
Det gælder vel egentlig stadigvæk?

/Kurt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-09-06 08:26

Kurt G skrev:

> Jeg kommer til at tænke på, at problemet måske er, at
> IIS-serveren på min maskine måske ikke kan se disse sider.
> Ved mine oprindelige fosøg med .asp skulle siderne jo ligge på
> c:\inetpub\wwwroot\ for at virke.

Det kan godt tænkes at være problemet. Alle asp-sider skal afvikles
via en server for at virke - så hvis du kalder den via filsystemet,
kommer det ikke til at fungere (der skal stå
http://servernavn/...dinfil.asp - ikke C:\somewhere...\dinfil.asp)
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kurt G

Dato : 27-09-06 08:31

> [...]
> via en server for at virke - så hvis du kalder den via filsystemet,
> kommer det ikke til at fungere (der skal stå
Jeg har hele tiden brugt http:// osv
Jeg har prøvet at flytte det ned under c:\inetpub\wwwroot\ uden at det gør
nogen forskel.
/Kurt

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-09-06 23:06

Kurt G wrote:

> Jeg har prøvet at flytte det ned under c:\inetpub\wwwroot\ uden at
> det gør nogen forskel.

Dine filer skal ligge det sted, der i IIS er defineret som server-root. Det
er ikke nødvendigvis "c:\inetpub\wwwroot\", der blev oprettet samtidig med
installation af IIS (du har måske ændret på opsætningen?).

Åbn IIS interfacet, klik på "Avanceret" i venstre kolonne. I det nye
faneblad skal du markere "<Hjem>" øverst i vinduet og derefter klikke på
"Rediger egenskaber...". Derved får du information om, hvilken mappe på din
harddisk, der er sat som server-root.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kurt G

Dato : 28-09-06 11:43

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> wrote in message
> [...]
> "Rediger egenskaber...". Derved får du information om, hvilken mappe på
> din harddisk, der er sat som server-root.

Den interface kunne jeg ikke lige finde. Men jeg har ikke været inde at lave
om på omsætningen.

Til gengæld har jeg prøvet at lade linket henvise til den side, som jeg
havde til at virke OK ved forsøgene i stedet for siden med de to rammer, og
den virker OK.
Sitet kører altså på serveren, så nu skal jeg blot finde fejlen i skriptet.
Bliver det ved at drille laver jeg det nok til to enkelte sider i stedet.
Det giver også plads til lidt hjælpetekster.

/Kurt