Hvad betyder denne fejlmeddelelse?
Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 13:01

Det firma jeg laver hjemmeside for har en webshop. jeg vil logge ind i
administrationsdelen for at oprette en ny vare, men der kommer en
fejlmeddelelse:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The search key was not found in
any record.

/musicstore/adm/default.asp, line 13

Ovenstående er fra Firefox. OE meddeler bare, at der er problemer med at
indlæse siden.

linie 13 i asp-filen lyder:
conntemp.execute("DELETE FROM [tempkurv] WHERE id = " & tempkurv("id"))

Det siger mig ikke en dyt. Jeg har normalt ikke noget med webshoppen at
gøre rent teknisk og nu er han rejst, ham der havde

Jeg kan sende URL + kodeord i privat mail, hvis nogen har lyst til at se
det ved selvsyn.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-06 13:09

Kurt Hansen skrev:

> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The search key was
> not found in any record.

Google er din ven:

<http://www.google.dk/search?q=The+search+key+was+not+found+in+any+record+access>

> Ovenstående er fra Firefox. OE meddeler bare, at der er
> problemer med at indlæse siden.

Jeg gætter på at du mener IE (OE = Outlook Express). Det kunne tyde
på denne "fejl": <http://asp-faq.dk/article/?id=45>.

> linie 13 i asp-filen lyder:
> conntemp.execute("DELETE FROM [tempkurv] WHERE id = " &
> tempkurv("id"))

Generelt råd når der er problemer med sql-sætninger: Udskriv dem på
skærmen. Her vil det kunne gøres som følger:

strSQL = "DELETE FROM [tempkurv] WHERE id = " & tempkurv("id")

Response.write "SQL: " & strSQL
Response.End

Sidstnævnte linje får asp-parseren til at stoppe helt - så resten
af koden ikke udføres. Den er ikke altid nødvendig, men hvis man
skal fejlfinde sider der bruger redirect, kan det være ganske
praktisk.

Men hvis googles søgeresultater passer på dit problem, er det
snarere selve databasen der skal fikses.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 17:26

On Tue, 26 Sep 2006 14:09:21 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Google er din ven:
>
> <http://www.google.dk/search?q=The+search+key+was+not+found+in+any+record+access>

Fin fyr, ham Google. Jeg downloadede databasen og kørte en "repair" på den
og nu virker det igen. Håber ikke at der så opstår afledte fejl, f.eks.
p.g.a. forkert Access-version, eller lignende. har ingen forstand på de
dele, men dét der var da lige til at gå til

Tak for tippet.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen