Hvor mange poster fundet
Fra : Kurt G

Dato : 24-09-06 21:41

Kan man af systemet få at vide, hvor mange poster der er fundet ved et
Open Select From Where

Det kunne jo bruges til at organisere udskrivningen med.

Mvh Kurt

Fra : finn elmgaard

Dato : 24-09-06 21:56

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message
> Kan man af systemet få at vide, hvor mange poster der er fundet ved et
> Open Select From Where
>
> Det kunne jo bruges til at organisere udskrivningen med.
>
> Mvh Kurt

Du kan evt. supplere med en SELECT COUNT(*) med de samme betingelser.
mvh
Finn

Fra : Michael Zedeler

Dato : 24-09-06 22:47

Kurt G wrote:
> Kan man af systemet få at vide, hvor mange poster der er fundet ved et
> Open Select From Where
>
> Det kunne jo bruges til at organisere udskrivningen med.

De fleste API'er returnerer hvor mange poster, der er fundet, så man
ikke behøver at sende en separat forespørgsel for at tælle posterne i
databasen igen. Jeg ved bare ikke lige hvordan man gør i asp.

Mvh. Michael.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-09-06 23:09

On Sun, 24 Sep 2006 23:47:14 +0200, Michael Zedeler
<michael@zedeler.dk> wrote:

>De fleste API'er returnerer hvor mange poster, der er fundet, så man
>ikke behøver at sende en separat forespørgsel for at tælle posterne i
>databasen igen. Jeg ved bare ikke lige hvordan man gør i asp.

Svjh hedder det objRs.RecordCount
Jeg kan ikke huske, om man stadig kan bruge en forward-only cursor ...

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kurt G

Dato : 26-09-06 15:04

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <michael@zedeler.dk> wrote:
> Svjh hedder det objRs.RecordCount
> Jeg kan ikke huske, om man stadig kan bruge en forward-only cursor ...

Jeg er ret ny i det, så den kender jeg ikke.
Hvordan bruger man den?

/Kurt