Fejlmeddelelse vedr. indsættelse af data i~
Fra : ib petersen

Dato : 23-09-06 20:48

Hej og god weekend -
Total newbie i asp/access - har brug for lidt hjælp !

Skal have indsat data i en access database via en "form", men
for flg: fejlmeddelelse:

ekniske oplysninger (for supportteknikere)

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A01A8)
Et objekt er obligatorisk: ''
/aof_asp/filer/evaluering_send.asp, line 59

Browsertype:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1;
InfoPath.1; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727)

Side:
POST 318 bytes to /aof_asp/filer/evaluering_send.asp

Kan ikke placere hvad det er der mangler/ er forkert i scriptet,
som ser sådan ud :

<%

'Indsæt i database fra formular

strSQL = "Insert into evaluering ("
strSQL = strSQL & "Sted, "
strSQL = strSQL & "Titel, "
strSQL = strSQL & "Sex, "
strSQL = strSQL & "Uddan, "
strSQL = strSQL & "Helhed, "
strSQL = strSQL & "Indhold, "
strSQL = strSQL & "Laerer, "
strSQL = strSQL & "Miljoe, "
strSQL = strSQL & "Infoinden, "
strSQL = strSQL & "Kontorinfo, "
strSQL = strSQL & "Lokaler, "
strSQL = strSQL & "Indsats, "
strSQL = strSQL & "Svaerhed, "
strSQL = strSQL & "Bedste, "
strSQL = strSQL & "Forbedre, "
strSQL = strSQL & "Kommentar, "
strSQL = strSQL & "Efter) "
strSQL = strSQL & "values ("
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Sted") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Titel") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Sex") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Uddan") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Helhed") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Indhold") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Laerer") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Miljoe") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Infoinden") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Kontorinfo") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Lokaler") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Indsats") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Svaerhed") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Bedste") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Forbedre") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Kommentar") & "',"
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Efter") & "')"

'udfør indsættelsen
Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Håber at der er en eller anden der har en forklaring, for jeg har
opgivet af finde ud af det.

På forhånd tak for hjælpen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : ib petersen

Dato : 23-09-06 22:03

ib petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Et objekt er obligatorisk: ''
> /aof_asp/filer/evaluering_send.asp, line 59
>
> Kan ikke placere hvad det er der mangler/ er forkert i scriptet,

&gt; 'udfør indsættelsen
&gt; Conn.Execute(strSQL)
&gt;
&>
> På forhånd tak for hjælpen
>
> Til orientering !!
Linie 59 er linien med flg. conn.execute(strSQL)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-09-06 22:02

On 23 Sep 2006 19:48:23 GMT, ib petersen <ibber@comxnet.dk> wrote:

> [...]
>Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A01A8)
>Et objekt er obligatorisk: ''
>/aof_asp/filer/evaluering_send.asp, line 59
<snip>

>'Indsæt i database fra formular
>strSQL = "Insert into evaluering ("
>strSQL = strSQL & "Sted, "
<snip>

>'udfør indsættelsen

Er dette linie 59:
>Conn.Execute(strSQL)
- ?

Har du en linie med:
og
Conn.Open [din DSN-streng]
- inden linie 59?

Set Conn definerer objektet, og Conn.Open åbner forbindelsen til den
database, der er defineret i din DSN-streng.

Hvis ikke forbindelsen er defineret og åbnet, kan du ikke bruge den,
og du vil få den fejl, du får.

Hvis den er åbnet, så check, at den ikke er blevet lukket undervejs.
Hvis du har svært ved at se, hvor den er "blevet væk", kan du
midlertidigt indsætte linierne:

Response.Write IsObject(Conn) & "<br>" & vbcrlf
Response.End

- mellem det sted, hvor du definerer Conn og der hvor du skal bruge
den.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : ib petersen

Dato : 24-09-06 12:53

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> Response.End
>
> - mellem det sted, hvor du definerer Conn og der hvor du skal bruge

Hej Jørn
Tak for svaret - det var dejligt at få en forklaring -
prøvede dit forslag, og det ser ud til at der ikke er forbindelse
til databasen - ihvertfald gav det meldingen "falsk"
så jeg må prøve noget andet.
Endnu engang tak for hjælpen.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-09-06 15:09

On 24 Sep 2006 11:52:42 GMT, ib petersen <ibber@comxnet.dk> wrote:

>Tak for svaret - det var dejligt at få en forklaring -

Velbekomme.

>prøvede dit forslag, og det ser ud til at der ikke er forbindelse
>til databasen - ihvertfald gav det meldingen "falsk"
>så jeg må prøve noget andet.

Du skal sådan set ikke prøve noget andet, men bare indsætte de to
linier (Set Conn ... og Conn.Open ...).

Måske står de allerede i forvejen et sted i dit script, men er blevet
lukket. Så kan du bare kopiere dem ned til lige før linie 59.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : ib petersen

Dato : 25-09-06 08:24

> [...]

> Måske står de allerede i forvejen et sted i dit script, men er blevet
> lukket. Så kan du bare kopiere dem ned til lige før linie 59.

De står der godt nok i forvejen, men det ser ud til at det er noget
med rettigheder til at skrive til databasen, der er problemet -
kan nemlig godt læse fra den, så forbindelsen må være ok.
Så undskyld ulejligheden, det burde jeg nok selv have tænkt på
inden jeg besværede jer andre.
Endnu engang tak for din hjælp, i det mindste fik jeg da en forklaring

hvad fejlkoden betød.

God dag til dig.

ib petersen
NV