Spær adgang til side via sessions
Fra : j p

Dato : 22-09-06 08:49

Hej

Jeg ville gerne kunne spære adgang til en underside fordi en
anden bruger er på netop denne side. Kan det lade sig gøre ?

Jeg tænker her på en opdateingsside hvor det er ønskeligt at kun
en bruger kan være på siden og opdatere den.

mvh

JP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-06 10:35

j p skrev:

> Jeg ville gerne kunne spære adgang til en underside fordi en
> anden bruger er på netop denne side. Kan det lade sig gøre ?

Jep. Brug en application-variabel til at tjekke status.

Noget i retning af følgende:

Application_OnStart:

   ' Adgangen er åben som standard når applikationen starter
   Application("pageLock") = False

På selve siden:

   ' Lås applikationen så kodestumpen ikke kan køres simultant
   Application.Lock

   ' Tjek om sidelåsen er aktiv:
   If Application("pageLock") Then
       ' Udskriv besked om at siden er låst, eller viderestil
       ' til fejlside. Husk at bruge Application.Unlock inden
       ' en evt. viderestilling
   Else
       ' Lås siden
       Application("pageLock") = True

       ' Fortsæt med at vise siden
   End If

   ' Lås op igen
   Application.Unlock

For at sikre mod en hængende lås, bør der nok være en "lås op"-kode
i Session_OnEnd:

   Application("pageLock") = False

Ovenstående forudsætter at siden kun skal køres én gang mens låsen
er aktiv. Hvis der skal skiftes mellem flere sider, kan det være
praktisk at gemme en reference til den session der har opnået
adgang. Det kan fx ske ved at sætte en session-variabel, eller ved
at gemme session-id i en application-variabel.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : j p

Dato : 22-09-06 11:18

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> --
> Bolig søges. Andel eller leje i Emdrup, Nordvest, Nørrebro, Søborg

Tak for det, lidt nyt for mig, men jeg kigger på det.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-06 11:21

j p skrev:

> Tak for det, lidt nyt for mig, men jeg kigger på det.

Velbekomme. Du må også gerne kigge lidt på siden her:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Leif Neland

Dato : 24-09-06 22:27

j p wrote:
> [...]
>
> Jeg tænker her på en opdateingsside hvor det er ønskeligt at kun
> en bruger kan være på siden og opdatere den.

Tænk lige på, hvordan din applikation skal håndtere at bruger A går ind på
siden for at opdatere, og så tager på ferie i 4 uger.

Der må være et timeout, eller en måde for administrator at bryde en lås.

Leif