Afvikling af asp
Fra : F

Dato : 21-09-06 17:47

hvor skal jeg lede efter fejlen ?

En kode som virker fint når den afvikles på en server (IIS) giver pludselig
fejl (siden kan ikke vises) når den afvikles på en anden IIS server
Koden er jo den samme. Den er placeret i samme filstruktur som på den første
server.
Koden connecter til en Access XP database

Og anden ASP kodning der connecter til en MS SQL DB giver ikke fejl.
Er det IIS opsætningen eller operativsystemerne jeg skal se efter i sømmene
?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-06 10:41

F skrev:

> hvor skal jeg lede efter fejlen ?

Start med at kigge på de fejlmeddelelser du får. Se evt. her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=41>

> En kode som virker fint når den afvikles på en server (IIS)
> giver pludselig fejl (siden kan ikke vises) når den afvikles
> på en anden IIS server

Hvis det er fejl 500 i Internet Explorer, kan du kigge her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=45>

Én forskel der kan give fejl ved skift fra en IIS til en anden er
brugen af parent paths. I IIS6's standardkonfiguration er brugen af
parent path i include-kommandoer mv. ikke tilladt (hvorimod det er
tilladt i tidligere udgaver af IIS).
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : F

Dato : 22-09-06 18:12

> [...]
> brugen af parent paths. I IIS6's standardkonfiguration er brugen af
> parent path i include-kommandoer mv. ikke tilladt (hvorimod det er

Du er skrap !
Super.... det var denne der var årsagen. Takker og bukker

mvh Finn