connectionstring for ASP.NET 2.0 til MSSQL~
Fra : Otto

Dato : 21-09-06 16:23

Hej
Jeg har lavet ASP (classic) med Access i nogle år , men er nu begyndt med
ASP.Net og Visual Web Developer.

Skal nu uploade mit webprojekt og database (SQL 2005 Express) til
webhotellet. Webhotellet understøtter ASP.Net og MSSQL-server.

Problemet er connection string:
Den nu værende conn.st i web.config på local pc'en ser sådan ud:
<add name="IT-databaseConnectionString" connectionString="Data
Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|\IT-Database.mdf;Integrated
Security=true;User Instance=true"providerName="System.Data.SqlClient" />

Men jeg kan ikke se hvad jeg skal ændre her ??
Håber en af jer kan hjælpe mig på rette vej med publisering.
Har forstået (!) såmeget at selve databasen ikke uploades .. eller hva ?

venlig hilsen Otto Leholt

Fra : Michael Weber

Dato : 21-09-06 21:38

"Otto" <ottoleholt@tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal nu uploade mit webprojekt og database (SQL 2005 Express) til
> webhotellet. Webhotellet understøtter ASP.Net og MSSQL-server.

Du skal være opmærksom på at MSSQL 2005 Express er en del anderledes end
Access.
SQL 2005 er, så vidt jeg ved, en nedskaléret version af SQL 2005 server,
hvilket vil sige ufattelig
meget mere lækker end Access....whooooaaaaaah :P

> [...]
ted
> Security=true;User Instance=true"providerName="System.Data.SqlClient" />

Tvivler på du kan bruge "Integrated Security".
Du har formentlig fået et seperat brugernavn/password sæt til databasen.
Så "Integrated Security=true" skal nok ændres til

"User Id=DitBrugerNavn;Password=DitPassword"

> Men jeg kan ikke se hvad jeg skal ændre her ??
> Håber en af jer kan hjælpe mig på rette vej med publisering.
> Har forstået (!) såmeget at selve databasen ikke uploades .. eller hva ?
>
> venlig hilsen Otto Leholt

Prøv gruppen dk.edb.programmering.dotnet.

Med venlig hilsen
Michael Weber